ID-nummer | 18795 |
Skibsnavn | ENIGHEDEN |
Kend.bogstav. | NTJL |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Skonnert |
Brugstype | LST |
BRT | 38,98 / 39 |
NRT | 36,21 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1882 |
Værft | Skibsbygmester H. Olsen. Bilbrev Kalmar 1882-09-20. |
Byg.by | Kohlboda, Kalmar |
Byg.land | Sverige |
Dimension | 53,7 x 14,8 x 6,0 fod (kend.) |
Maskine | Sejl. Skonnertrigning. |
Teknik | Mat. kravel af eg og fyr, 1 dæk, 2 master, hækbygget, afrundet spejl, glat stævn. |
Person-info | Kaptajn H. Jensen, Gudhjem, 1882-. Kaptajn H.A.K. Tranberg, Gudhjem, tidligst 1890. |
Reg.by | Gudhjem / Rønne |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Partrederi i Gudhjem med BR. hos købmand Wilhelm Rønne, Rønne, med 2/3-art og kaptajn og fører H. Jensen, Gudhjem, med 1/3-part. Hjs. fra 1897-03-00 i Rønne. Solgt 1913-05-00 til Partrederi i Rønne ved købmand H.C. Exsten. |
Rederi før - efter | Solgt 1928-01-00 til kaptajn Otto Waldemar Hansen, Svaneke. Forlist 1928-03-19 på rejse fra Rønne til Århus. Grundstødt ved Slethage Fyr. Skibet blev til vrag. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Rosendahl-2) p.35: Data. (ID=3481) p.54: Data. Ved forliset blev besætningen bjærget i egen båd og kom i land på stranden ved Esby Mark. |
Tidligste år | 1882 |
Seneste år | 1928 |