Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTJL Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert Brugstype LST
BRT 38,98 / 39 NRT 36,21 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1882 Værft Skibsbygmester H. Olsen. Bilbrev Kalmar 1882-09-20. Byg.by Kohlboda, Kalmar Byg.land Sverige
Dimension 53,7 x 14,8 x 6,0 fod (kend.) Maskine Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg og fyr, 1 dæk, 2 master, hækbygget, afrundet spejl, glat stævn.
Person-infoKaptajn H. Jensen, Gudhjem, 1882-. Kaptajn H.A.K. Tranberg, Gudhjem, tidligst 1890.
Reg.by Gudhjem / Rønne Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi i Gudhjem med BR. hos købmand Wilhelm Rønne, Rønne, med 2/3-art og kaptajn og fører H. Jensen, Gudhjem, med 1/3-part. Hjs. fra 1897-03-00 i Rønne. Solgt 1913-05-00 til Partrederi i Rønne ved købmand H.C. Exsten. Rederi
før - efter
Solgt 1928-01-00 til kaptajn Otto Waldemar Hansen, Svaneke. Forlist 1928-03-19 på rejse fra Rønne til Århus. Grundstødt ved Slethage Fyr. Skibet blev til vrag.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.35: Data. (ID=3481) p.54: Data. Ved forliset blev besætningen bjærget i egen båd og kom i land på stranden ved Esby Mark.
Tidligste år
 
1882 Seneste år
 
1928