Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXZP Sam-kode SAM-1908 Rig-Maskine Motorskib Brugstype FTF / BOLIG
BRT 101 NRT 44,57 DW 157 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1902 Værft Skibsbygmester C. Lühring. Afløv 1902-02-00. Reg.nr. J-994 + E-552. Byg.by Hammelwarden Byg.land Tyskland
Dimension 85,6 x 20,4 x 7,2 feet (kend.) Maskine Sejl. Jagtrigning? + Diesel 30 iHK 2-cyl. 2SA Skandia motor i 1925. Fra 1932 da 85 iHK 3-cyl. 4SA DWK motor.
TeknikMat. stål, 1 dæk, 1 mast, 1 lastrum, 1 luge.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra OMIT Omdøbt til -
Rederi Solgt 1979-03-00 R. til maskinmester Poul Jensen, København, og næ. til LOMAX, og typeændret til BOLIG. Rederi
før - efter
Solgt 1979-07-00 R. til Jose N.C. Ascencio, Barranquilla, Colombia.
ReferencerKOP-3. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.82 L: Data. (ID=3481) p.111: Data.
Tidligste år
 
1979 Seneste år
 
1979

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1902 - 1966 LARS OXZP Havde fra ny 4 tyske redere og 1 svensk. Indfl. 1960-10-00 fra Hamburg til M/S Lars I/S, Rønne, med BR. hos skibsmægler Laurits Skovgaard.
1966 - 1978 MITO OXZP Solgt 1966-10-26 R. til kaptajn Tommy J. Pedersen, Rønne, og næ. til MITO. Solgt 1969-01-24 R. til kaptajn Mogens Madsen, Knudsker, uden næ., hjs. Rønne.
1978 - 1979 OMIT OXZP Solgt 1969-01-24 R. til kaptajn Mogens Madsen, Knudsker, uden næ., hjs. Rønne. Næ. 1978-04-00 R. til OMIT.
1979 - 1979 OXZP Solgt 1979-03-00 R. til maskinmester Poul Jensen, København, og næ. til LOMAX, og typeændret til BOLIG.