ID-nummer | 19010 |
Skibsnavn | FREMAD |
Kend.bogstav. | NJBD |
Sam-kode | SAM-1926 |
Rig-Maskine | Barkentine |
Brugstype | LST |
BRT | 353 |
NRT | 323 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1874 |
Værft | Skibsbygmester L. Eggert. |
Byg.by | Memel = Klaipeda |
Byg.land | Litauen |
Dimension | 117,5 x 27,3 x 15,7 feet (LR.) |
Maskine | Sejl. Barkentinerigning. |
Teknik | Mat. kravel af eg, 1 dæk, 3 master. |
Person-info | Kaptajn A. Schmidt, Dragør. |
Reg.by | Dragør |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | MEDUSA |
Omdøbt til | - |
Rederi | Indfl. 1897 -05-11 R. fra udlandet til Fremad A/S, Dragør, og næ. til FREMAD (NJBD), BR. hos købmand Georg Wilhelm Møller, Dragør. |
Rederi før - efter | Forlist 1906-12-16 på rejse fra Christiansted til Trinidad. Grundstødt på St. Croix i ballast. Skibet løb fuld af vand og blev vrag. |
Referencer | KOP-1. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.138 L-Å + p.293 D-K: Data. (Dragoer) p.145-146: Data. S/h foto af skibsportræt af skibet som FREMAD med fuld sejlføring set mod stb. side og med kendingsflag sat under Dannebrog. Ved forliset blev besætningen bjærget ved egen hjælp. Årsagen var mangelfuld navigation. Udslattet af DAS 1907-04-25 A. |
Tidligste år | 1897 |
Seneste år | 1906 |