Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NMKV Sam-kode - Rig-Maskine Fuldskib / bark Brugstype LST
BRT 306,90 / 322,14 NRT 304 DW - Klstr. 146 No. kls.
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1856 Værft Skibsbygmester S. Josephsen. Bilbrev 1856-12-11. Byg.by Holmestrand Byg.land Norge
Dimension 109,4 x 26,0 x 15,5 fod (kend.) Maskine Sejl. Fuldskibsrigning = fregatskibsrigning. Efter 1889 barksibsrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 3 master, hækbygget, fladt spejl, stævn med skæg og mandlig galionsfigur..
Person-infoKaptajn Emil Bartholin Mortensen, København. Kaptajn Jacob C. Isbrandtsen, Dragør.
Reg.by København / Dragør Reg.land Danmark Omdøbt fra SIR JOHN FRANKLIN (No.) Omdøbt til FRANKLIN (Sv.)
Rederi Indfl. 1874-11-05, tolddato, fra Norge til grosserer Jørgen Hoppe, København, uden næ. Solgt 1889 til Partrederi i Dragør med BR. hos Kaptajn Carl Borg med 2/24 part og kaptajn og fører Isbrandtsen med 10/24 part. Rederi
før - efter
Solgt 1894-06-21 til svensk reder og næ. til FRANKLIN. Solgt 1906 til Blankaholm Savværk og nedrigget til PRAM. Solgt i 1919 til Stockholm Superfosfat og som 75-årig sænket som molehoved ud for Blidöminne Varv.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.29: Data. (Dragoer) p.187: Data. Omb. 1889-05-04 R. til barkskib. Tresidet beretning om skibets historie.
Tidligste år
 
1856 Seneste år
 
1931