ID-nummer | 1956 |
Skibsnavn | MERCANDIAN QUEEN II |
Kend.bogstav. | OUZV2 |
Sam-kode | SAM-0167 |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 3041 |
NRT | - |
DW | - |
Klstr. | |
BT | 7955 |
NT | 2627 |
IMO | 8131128 |
Byg.nr. | 0407 |
Byg.år | 1984 |
Værft | Frederikshavn Værft. Afløb 1983-12-16. Afleveret 1984-04-06. Reg.nr. D-2834 og D-12834. |
Byg.by | Frederikshavn |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 131,71 x ?? x 6,162 m og 122,87 x 19,41 x 11,61 meter (Fred.) |
Maskine | Diesel 5000 iHK 12-cyl. 4SA MaK motor. |
Teknik | Fart 14,5 - 15,5 knob. 2 dæk, maskine agter, side- og hækport, rampe, RORO, biltransport for 720 enheder, 414 TEUs. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | MERCANDIAN QUEEN II |
Omdøbt til | SEALIFT (NZ) |
Rederi | B. til Merc Scandia XXXVI K/S med komplementær hos Rederi- & Handels-A/S Mercandia Enterprise og KR. hos skibsreder Per Henriksen =Mercandia Rederierne, København. |
Rederi før - efter | Overgået 1988-08-23 til DIS. Næ. 1992-03-00 til CONTINENTAL QUEEN II. Næ. 1992-05-00 igen til MERCANDIAN QUEEN II. Solgt 1994-12-00 til Government of New Zealand, og næ. til SEALIFT. Overtaget 1996 af NZ Navy og næ. til CHARLES UPHAM. Solgt 1998 til Contenemar og næ. til DON CARLOS. Næ. 2007 til DON CARLOS I. Solgt 2009 til Pelayaran Putra Sejati, Jakarta,og næ. til NUSANTARA SEJATI. |
Referencer | KOP-1. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Fred.) p.130. (Mir.) (SØF) 1984 nr. 15 Omtale af nybygning. |
Tidligste år | 1992 |
Seneste år | 2009 |