Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQPM Sam-kode - Rig-Maskine Skonnertbrig Brugstype LST
BRT 149,66 NRT 131,54 DW 230 c. Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1876 Værft Skibsbygmester Carl Julius Jensen, Bregninge Skov. Bilbrev 1877-02-14. Byg.by Troense, Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 94,8 x 21,6 x 10,3 fod (kend.). 96,5 x 19,9 x 9,9 feet (kend.) Maskine Sejl. Skonnertbrigrigning.
TeknikMat. kravel af eg. klipperbygget. 1 dæk, 2 master, hækbygget, halvrundt spejl, galion med krølle.
Person-infoKaptajn Anders Piil, Troense, fra ny og igen 1883, 1886, 1888 og 1890. Kaptajn Carl Nielsen, Tåsinge, 1882, 1886, 1887 og 1888. Kaptajn Christen Hansen, Tåsinge, 1891 og 1896. Kaptajn H.N. Jørgensen, Svendborg.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi i Svendborg med BR. hos rebslager N.P. Larsen med 2/64-part. I 1887 med BR. hos skibsbygmester Carl Julius Jensen. Senere flere ændringer i partnerkredsen. Rederi
før - efter
Forlist 1904-01-13 på rejse fra South Alloa, Skotland, til Skælskør med kul. Strandet ved Hyppeln i Göteborgs skærgård.
ReferencerORG-N. REF-40-2127. H&S registr.-
Bemærkninger(REF-40-2127) Skibets fartshistorie. Kolliderede 1882-08-23 ved Anholt med MINNA, skonnert af Papenburg, der sank. Skibsportræt gengivet. Under storm i Nordsøen 1903-02-28 druknede letmatros H. Feldthusen fra Tåsinge. (JM) Skibsportræt malet af Luigi Roberto, Genua, 1893, ejet af og gengivet i Svendborg Museums Skrifter nr. 14, 1985 p.28. Forlist 1904-01-13 på rejse fra South Alloa til Skælskør på et skær ved Hyppeln i Göteborg Skærgården. (Fred.) p.470. (Rosendahl-2) p.146. (ID=3486) p.327f: Kort historie. (ID=3493) p.9: Skibsportræt gentivet i farver med fuld sejlføring og kendingssignaler sat.
Tidligste år
 
1876 Seneste år
 
1904
Reference : THETIS af Troense, der mødte sin Skæbne en Januarmorgen 1904.