Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPKW Sam-kode - Rig-Maskine Brig Brugstype LST
BRT 200 / 198 / 191,4 NRT 178 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0022
Byg.år 1875 Værft Skibsbygmester Jørgen Ring Andersen. Afløb 1875-08-26. Bilbrev 1875-10-14. Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 103,4 x 22,3 x 9,9 fod. Maskine Sejl. Brigrigning.
TeknikMat. kravel af eg og forhudet med yellow metal. 1 dæk, 2 master, hækbygget, halvrundt spejl, galion med mandlig figur. Vestafrikafarer.
Person-infoKaptajn A.E. Rasmussen, Tved, 1875-.
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til partrederi i Svendborg med 120-dele parter til mange partredere med BR. hos A.N. Erichsen. Rederi
før - efter
Forlist i 1884 på rejse fra Accra i Ghana med palmekerner til Falmouth for ordre. Intet hørt fra skibet efter 12 måneder. Borteblevet. Anmeldt 1885-04-11 i Svendborg.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(ID=3486) p.164: Navngivet efter præst i Tved. Ulykke om bord 1876-08-20 i Nordsøen, hvor to mand under abjede med klyveren blev skyllet over bord og druknede. (Rosendahl-2) p.91. Ved forliset i 1884 omkom 8 mand. (Fred. manus) Oplysninger overført. (ID=93) p.34: Note om forliset. (ID=491) p.194: Note om tilnavnet Spøgelsesbriggen, idet nogle søfolk svor på, at de efter forliset i Afrika havde set skibet i en russisk havn i Østersøen. (ID=114) p.136: S/h foto af skibsportræt i søen med fuld sejlføring set mod bb. side.
Tidligste år
 
1875 Seneste år
 
1884