Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXYL2 Sam-kode SAM-0361 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 4999 NRT 2818,75 DW 7620 Klstr.
BT 6842 NT 3663 IMO 7319228 Byg.nr. 0199
Byg.år 1973 Værft Aalborg Værft A/S. Afløb 1973-05-07. Afleveret 1973-09-19 og 1973-09-25. BIlbrev 1973-08-29. Reg.nr. D-1891 Byg.by Ålborg Byg.land Danmark
Dimension 125 x 18,15 x 11,25 m lppxBxdybde dæk (værft) 443,3 x 59,10 x 24,6 feet and 414,5 x 59,6 x 36,11 feet (LR). Maskine Diesel 8900 iHK B&W 12-cyl. 4SA Vee motor.
TeknikFart 17,5 knob. 3 dæk, 4 dæk foran maskinrum, køleanlæg, maskine og aptering agter, sideporte, beregnet for unitload, 3 lastrum, 3 luger, isklasse 1.
Person-info-
Reg.by Ålborg Reg.land Danmark Omdøbt fra NIVI ITTUK Omdøbt til PICO CASTELO (Por.)
Rederi Solgt 1992-12-18, skødedato, 1993-01-08 R. til Royal Arctic Line A/S, 3900 Nuuk. Næ. 1993-01-08 R. til TINKA ARCTICA. Rederi
før - efter
Solgt 1996-01-11 R. til Empresa de Navegacao Madeirense LDA, Funchal, Madeira, Portugal, og næ. til PICO CASTELO. Oph. 2002-07-09 i Aliaga hos Demtas GS.
ReferencerKGH. REF-17-1491. REG-01-0271. KOP-2. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.146. (Mir.) (DMA-Reg.) (KGH-oplysningsmappe) Tekniske detaljer og nogle rejsedata.
Tidligste år
 
1993 Seneste år
 
2002

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1973 - 1983 BAMSA DAN OXYL B. til Rederiet Ocean A/S, JL, København, med hjs. Esbjerg, men ved afleveringen bareboatchartret til KGH, København, fra 1973-09-26.
1983 - 1993 NIVI ITTUK OXYL B. til Rederiet Ocean A/S, JL, København, med hjs. Esbjerg, men ved afleveringen bareboatchartret til KGH, København, fra 1973-09-26. Næ. 1983-03-17 R. til NIVI ITTUK.
1993 - 2002 OXYL2 Solgt 1992-12-18, skødedato, 1993-01-08 R. til Royal Arctic Line A/S, 3900 Nuuk. Næ. 1993-01-08 R. til TINKA ARCTICA.