ID-nummer | 2103 |
Skibsnavn | TOR DANIA |
Kend.bogstav. | OVUN6 |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 7501,52 / 8680,39 |
NRT | 3254,90 / 4180,40 |
DW | 12993 / 10800 |
Klstr. | - |
BT | 19412 / 21850 |
NT | 5823 / 6555 |
IMO | 7624051 |
Byg.nr. | 0304 |
Byg.år | 1978 |
Værft | Soc. Metallurgique / At. & Ch. de Dunkerque & Bordeaux. Afløb 1977-10-29. Afleveret 1978-06-12. Reg.nr. D-3527. |
Byg.by | Dunkerque |
Byg.land | Frankrig |
Dimension | Lgd. 165,26 m., Brd. 25,04 m., Dybde 13,84 meter (hovedd.). Efter omb.: Lgd. 187,50 m, Brd. 25,00 m, Dybde 15,40 m, Lgd.o.a. 193,25 meter (hovedd.) |
Maskine | Diesel 17400 iHK fra 2 stk. 12-cyl. 4SA Sulzer motorer. |
Teknik | Fart 16,5 knob. RORO-skib, 2 dæk, 1 lastrum, hækport, rampe, sideport, rampe, 108 + 300 + 285 TEUs i lastrum og på dæk. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | RAILRO (Bah.) ex G AND C EXPRESS (Maur.) ex VILLE DE DUNKERQUE (Fr.) |
Omdøbt til | DANIA (UK) |
Rederi | Tidligere og senere navne- og ejerændringer - se Bem.-feltet. Købt 1992-12-03, skødedato, til DFDS, København, registreret 1993--0-18 R. Omb. 1995, forlænget. Overgået 2000-09-03 R. til DFDS TOR Line A/S, Kbh. Flere ejerskifter inden for koncernen. |
Rederi før - efter | Solgt 2003-10-21 R. til Seaheron A/S, Oslo, uden næ. Solgt 2005 til Goliat Roro K/S, Oslo, uden næ. Solgt 2007 til Doyen Shipping Ltd., London, uden næ. Næ. 2011 til DANIA. Oph. 2012-11-28 i Alang, arbejdet indledt 2012-12-11. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | 1996 BT ændret fra 19412 til 21850. (Fred.) p.352-353: Data. De tidligste ejere og navne på skibet var: 1978 Soc Francaise de Tpts Maritimes, Dunkerque, som VILLE DE DUNKERQUE. Fra 1979 næ. til FOSS DUNKERQUE. Fra 1981 igen næ. til VILLE DE DUNKERQUE. Fra 1986 næ. til G. & C. EXPRESS af Dunkerque. Ejerskifte 1987 til Company Nouvelle de Navigation, Dunkerque, uden næ. Fra 1988 ejet af Cie Nouvelle de Navigation, Dunkerque. Fra 1988 ejet af Co. de Transporte Maritimes par Rouliers, Bahamas, og næ. til RAILO. Solgt 1988 til Odvar Olsen, Oslo, og næ. til DANA HAFNIA. Solgt 1989 til Co. de Transporte Maritimes par Rouliers, Bahamas, og næ. til MAERSK ESSEX. Solgt 1992 til DFDS, København, og næ. til TOR DANIA. Næ. 1993 til BRIT DANIA, og fra 1993 igen til TOR DANIA. Omb. forlænget 1995 til Lgd.o.a. 193.6 m. og Lgd.pp. 184.6 meter, BT 21850, DWt 15600. |
Tidligste år | 1978 |
Seneste år | 2012 |