ID-nummer | 2115 |
Skibsnavn | ARILD MAERSK |
Kend.bogstav. | OXVU4 |
Sam-kode | SAM-1817 |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | CONT |
BRT | 30468,16 / 34400 |
NRT | 17322,13 / 17322 |
DW | 30439 / 33100 |
Klstr. | - |
BT | 34382 |
NT | 12918 |
IMO | 7361350 |
Byg.nr. | 0611 |
Byg.år | 1976 |
Værft | Lübecker Flender Werke AG. Afløb 1976-02-06. Afleveret 1976-08-24. Og omb. 1995 Hitachi byg.nr. 927. Reg.nr. D-3598. |
Byg.by | Lübeck |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | 228,00 x 30,50 x 18,70 meter (hovedd.) Lgd.o.a. 237,90 m. |
Maskine | Diesel 31800 bHK Hitachi / B&W motor. |
Teknik | Fart 21 knob. Containerskib, 2.000 TEUs. |
Person-info | Besætning 24 mand. |
Reg.by | Fredericia |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | ARILD MÆRSK |
Omdøbt til | ARILD MÆRSK (Sg.) / MAERSK HOUSTON (Gr.?) |
Rederi | Ejer selskab i APM-koncernen / Compass Transport, Liberia. |
Rederi før - efter | Eksisterede først som dampturbinedrevet (ID=60). Udslettet 1995-03-27 af DIS. Solgt til Yardley Shipping Limited Monrovia, Liberia, og reg. med kaldesignal 9VBT. Ejer 1995 Yardley Shipping Ltd., Piræus, og næ. til MAERSK HOUSTON. Næ. 1998 til HOUSTON, Piræus. Oph. 2001-11-30 i Kina. |
Referencer | KOP-1. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (DMA-Reg.) (Dk.ill.Skibsl.) Omb. 1983 hos Hitachi, Innoshima, til motorskib og forlænget. Nye mål 34.400 BRT, 17.322 NRT, 33.100 DWt, 237,90 x 30,50 x dybg. 11,80 meter. 2.000 TEUs. Hitachi/B&W motor på 31.800 bHK, fart 21,0 knob. Iflg. DMA også omb. 1995 med byggenr 927, ved Hyundai Heavy Industries Co. Ltd., Korea Sydkorea. (Erikd.) p.92f: Data og tegning. |
Tidligste år | 1989 |
Seneste år | 2001 |