Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXVU4 Sam-kode SAM-1817 Rig-Maskine Motorskib Brugstype CONT
BRT 30468,16 / 34400 NRT 17322,13 / 17322 DW 30439 / 33100 Klstr. -
BT 34382 NT 12918 IMO 7361350 Byg.nr. 0611
Byg.år 1976 Værft Lübecker Flender Werke AG. Afløb 1976-02-06. Afleveret 1976-08-24. Og omb. 1995 Hitachi byg.nr. 927. Reg.nr. D-3598. Byg.by Lübeck Byg.land Tyskland
Dimension 228,00 x 30,50 x 18,70 meter (hovedd.) Lgd.o.a. 237,90 m. Maskine Diesel 31800 bHK Hitachi / B&W motor.
TeknikFart 21 knob. Containerskib, 2.000 TEUs.
Person-infoBesætning 24 mand.
Reg.by Fredericia Reg.land Danmark Omdøbt fra ARILD MÆRSK Omdøbt til ARILD MÆRSK (Sg.) / MAERSK HOUSTON (Gr.?)
Rederi Ejer selskab i APM-koncernen / Compass Transport, Liberia. Rederi
før - efter
Eksisterede først som dampturbinedrevet (ID=60). Udslettet 1995-03-27 af DIS. Solgt til Yardley Shipping Limited Monrovia, Liberia, og reg. med kaldesignal 9VBT. Ejer 1995 Yardley Shipping Ltd., Piræus, og næ. til MAERSK HOUSTON. Næ. 1998 til HOUSTON, Piræus. Oph. 2001-11-30 i Kina.
ReferencerKOP-1. H&S registr.-
Bemærkninger(DMA-Reg.) (Dk.ill.Skibsl.) Omb. 1983 hos Hitachi, Innoshima, til motorskib og forlænget. Nye mål 34.400 BRT, 17.322 NRT, 33.100 DWt, 237,90 x 30,50 x dybg. 11,80 meter. 2.000 TEUs. Hitachi/B&W motor på 31.800 bHK, fart 21,0 knob. Iflg. DMA også omb. 1995 med byggenr 927, ved Hyundai Heavy Industries Co. Ltd., Korea Sydkorea. (Erikd.) p.92f: Data og tegning.
Tidligste år
 
1989 Seneste år
 
2001

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1976 - 1989 ARILD MÆRSK OXTH B. til selskab i APM-koncernen, København.
1989 - 2001 OXVU4 Ejer selskab i APM-koncernen / Compass Transport, Liberia.