Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYUA Sam-kode SAM-0401 Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 80,81 NRT 21,87 DW 50 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0187
Byg.år 1954 Værft Skibsbygmester Johannes Ring Andersen. Reg.nr. J-492, senere V-10. Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 74,5 x 18,9 x 8,8 feet (kend.) 22,72 x 5,77 x 2,67 meter (kend.) Maskine Sejlskib med hjælpemotor, diesel 180 iHK motor.
TeknikMat. kravel af eg og bøg. 1 dæk. Vagerkutter til Grønland. Senere anvendt til privatsejlads .
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra NARSSAK Omdøbt til -
Rederi Solgt 1994 til Partrederi i København, BR. Morten Banke, Andreas Bjømsgade 28, 1428 København K, og næ. 1994-02-08 R. til NARSSAK I. Rederi
før - efter
Ejer 1998: Partrederi med BR. hos Sonny Pedersen, 3070 Snekkersten. Flere ændringer i ejerkredsen. Udslettet af DMA-Reg. 1999-02-19.
ReferencerÅrbog 1960-09. KOP-1. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1960 p.134. (Fred.) p.50 N: Data. (Flg.) 1960 + 1994 + 1995. Fra 1993 typeændret fra INSP til LST. (DMA-Reg.)
Tidligste år
 
1994 Seneste år
 
1999

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1954 - 1994 NARSSAK OYUA B. til Forsvarsministeriet for Fyr- og vagervæsenet, København.
1994 - 1999 OYUA Solgt 1994 til Partrederi i København, BR. Morten Banke, Andreas Bjømsgade 28, 1428 København K, og næ. 1994-02-08 R. til NARSSAK I.