Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXVM6 Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA
BRT 8753 NRT - DW 1600 Klstr. -
BT 13336 NT 5806 IMO 7347548 Byg.nr. 1214
Byg.år 1974 Værft Wärtsilä. Afløb 1973-09-28. Afleveret 1974-04-09. Reg.nr. A-462. Byg.by ÅBO Byg.land Finland
Dimension 152,41 x 20,05 x 5,62 m. 132,21 x 20,0l x 12,93 m (værftstal) Maskine Diesel Pielstick / Wärtsilä motorer på i alt 21600 iHK, 4SA 18-cyl., 2 stk. til 2 skruer.
TeknikFart 24 knob. Roro-skib, 3 dæk, bovport og hækport, 550 m lane til 300 bilenheder eller 40 trailere. 1040 pax i køjer, 150 pax på dæk.
Person-info-
Reg.by Esbjerg Reg.land Danmark Omdøbt fra VENUS (No.) ex SCANDINAVIA (Bah.) ex STENA SCANDINAVIA ex PRINSESSAN BIRGITTA Omdøbt til CESME (Tyr.)
Rederi B. til Göteborg-Frederikshavn Linjan A/B (SEFU), solgt 1982 til Stena A/B, der udfl. 1987 til Nassau (C6HF6), charternavn 1989-90 TARAK L. Solgt 1990 til Color Line, næ. til VENUS. Indfl. 1995-02-09 R. til DFDS, Kbh., og næ. til KING OF SCANDINAVIA. Rederi
før - efter
Solgt 2002-05-02 R. til RECA Marmara Nakliyat Denizcilik Isletmeleri Tic.A.S. Cesme/Izmir, Tyrkiet, og næ. til CESME. Næ. 2009 til WIND AMBITION. Omb. 2010 til offshore hotelskib. Næ. 2010 til WIND AMBITION. Næ. 2018 til PRINCE.
ReferencerORG-N. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.286 K: Data. (DMA-Reg.) (JM) (Mir.)
Tidligste år
 
1974 Seneste år
 
2010