Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NKWF Sam-kode - Rig-Maskine Brig / skonnertbrig Brugstype LST
BRT 187,42 / 189,14 / 172,41 NRT 168,71 / 172 DW - Klstr. 86
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1857 Værft Skibsbygmester Ohlsson / H. Olsen, Kolboda Varf. Bilbrev 1857-02-16 (byggeår 1851 og 1856 forekommer) Omb. 1871-10-11, rekonstruktionsbrev, af J. Ring Andersen i Svendborg. Byg.by Kolboda, Kalmar Byg.land Sverige
Dimension 101,6 x 24,4 x 11,0 feet (LR.) Og 97,5 x 22,6 x 10,1 fod og 98,6 x 23,7 x 10,7 fod (kend.) Maskine Sejl. Brigrigning, fra 1906 omtaklet til skonnertbrigning.
TeknikMat. kravel af eg og fyr, forhudet med yellow metal. Hækbygget, fladt spejl, galion med krølle.
Person-infoKaptan H. Uglebjerg, Svendborg. Kaptajn C.F. Haagensen, Ærø. Kaptajn Johannes Andersen, Gudme. Kaptajn P.B. Goldmann, 1867-. Kaptajn J.C. Ipsen, Svendborg, 1906-. Kaptajn P. Bang, Svendborg, 1908 til forliset.
Reg.by København / Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til eller købt fra ny 1857 af J.F. Carøe & Co., København. Rederi
før - efter
Solgt 1873 til Partrederi i Svendborg ved A.N. Erichsen. Senere flere ændringer i partnerkredsen: 1888 blev Købmand M. Rasmussen BR. og året efter var BR. hos Kaptajn F. Iversen, Skårupøre. 1899 var BR. hos M. Rasmussen, Fredericia, hjs. Svendborg. Ejer 1908 Chr. E. Mikkelsen, Thurø. Forlist 1908-11-25 på rejse fra Tuborg Havn til London i Nordsøen. Sprunget læk og grundsat ved Klitmøller. Slået til vrag under stormen.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Fred.) p.409 + 412 A-Cå: Data. Ved forliset blev besætningen på 6 personer bjærget ved egen hjælp (sprang i land). (Søulyk.) 1908 nr.8: Detaljer om forliset. (Flg.) 1907. (Rosendahl-2) p.141: Data. (ID=3486) p.166: Data, note om forliset.
Tidligste år
 
1857 Seneste år
 
1908