Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRHG Sam-kode SAM-1841 Rig-Maskine Slup Brugstype LST
BRT 20,36 / 21,97 / 21,22 NRT 20 DW - Klstr. 10,50
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1851 Værft Skibsbygmester Rasmus Dyreborg. Bilbrev 1851-10-08. Byg.by Fåborg Byg.land Danmark
Dimension 44,1 x 13,3 x 6,4 / 6,2 fod (kend.). Sejltegning med mål findes i (ID3482) p.49 for krydstoldudgaven. Maskine Sejl. Sluprigning.
TeknikTidligere Krydstoldjagt. Mat. kravel af eg, 1 dæk, 1 mast. Næsten lodret stævn uden pynt, hækbygget, udfaldende agterparti.
Person-infoKaptajn Rasmus Christian Mortensen, Skovby Herred, 1875-. Kaptajn Printz, København, 1905-1913.
Reg.by Bogense / København Reg.land Danmark Omdøbt fra KRYDSFARTØJ NR. 14 (II) Omdøbt til -
Rederi Solgt 1877 på auktion i Kerteminde til Kaptajn og fører Rasmus Christian Mortensen, Bogense, og næ. til CHRISTIAN. Rederi
før - efter
Mindre omb. 1878. Ejer 1905 og endnu 1913 Skibsreder N. Chr. Grams Handel, København, hjs. København. Sidste år i skibslisten 1913.
ReferencerKOP-1. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.126: Data. (JM) Se data om skibet som toldfartøj under KRYDSFARTØJ NR. 14 (II) (ID=10227)
Tidligste år
 
1877 Seneste år
 
1913

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1851 - 1877 KRYDSFARTØJ NR. 14 (II) NRHG B. til Finansministeriet, Krydstoldinspektionen, København.
1877 - 1913 NRHG Solgt 1877 på auktion i Kerteminde til Kaptajn og fører Rasmus Christian Mortensen, Bogense, og næ. til CHRISTIAN.