Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NKPQ Sam-kode - Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 415,04 / 363,17 NRT 341,50 DW 415 Klstr. 176,39 sv.kls.
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1872 Værft Erholma / Arholma Skibsværft. Bilbrev 1872-08-24. Byg.by Björneborg Byg.land Finland
Dimension 126,1 x 24,8 x 17,1 / 14,8fod (kend.) Maskine Sejl. Barkrigning.
TeknikMat. kravel af fyr, 1 dæk, 3 master, hækbygget, fladt spejl, stævn med skæg.
Person-infoKaptajn Rasmus Jørgensen Boye, Ærøskøbing. Kaptajn Anders Christen Christensen, Rudkøbing. Kaptajn Johannes Chr. Andersen, Skælskør.
Reg.by Skælskør Reg.land Danmark Omdøbt fra HERMAN (Fin.) Omdøbt til -
Rederi B. til W. Rosenslew & Co., Björneborg. Indfl. 1873-09-04, skødedato, til Partrederi i Skælskør med BR. hos Købmand J. Harboe med 11/52-parter. Til 1892 flere ændringer i partnerkredsen, men primært omkring Harboefamilien. Rederi
før - efter
Sidste år i skibslisten var 1893. Forlist 1894-11-04 på rejse fra Shields til Korsør med kul. Strandet ved Kjærsgårds Strand (Hirtshals) og slået til vreg.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.1: Data. (Fred.) p.445 D-Kå: Data. Ved forliset blev besætningen bjærget. (JM) efter oplysninger fra Marstal Søfartsmuseeum E.K.) er skibstypen ændret til bark på grundlag af skibsportræt med klar identifikation med kendingsbogstaver og kaptajnsnavn. Registreringsprotokollen oplyser fejlagtigt typen som 3-m. skonnerttype.
Tidligste år
 
1872 Seneste år
 
1894