ID-nummer | 3024 |
Skibsnavn | DAGMAR |
Kend.bogstav. | NPDW |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Skonnertbrig |
Brugstype | LST |
BRT | 188,44 |
NRT | 177,50 |
DW | - |
Klstr. | 86 |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1865 |
Værft | Skibsbygmester H.J. Bonnesen. Bilbrev 1865-01-24. |
Byg.by | Malmö |
Byg.land | Sverige |
Dimension | 106,0 x 22,2 x 10,4 fod (kend.) |
Maskine | Sejl. Skonnertbrigrigning. |
Teknik | Mat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master, hækbygget, halvrundt spejl, skarp bov, kvindelig galion. |
Person-info | Kaptajn Carl Christian Vesth, København. Yderligere 4 kaptajner nævnt i Rosendahl-2. |
Reg.by | København / Svendborg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | Indfl. fra ny fra Malmö til Skonnertbriggen Dagmar A/S, København, stiftet 1875-07-02 ved skibsreder J.O. Løve. Senere flere ændringer i selskabets ledelse og overgang til partrederi. |
Rederi før - efter | Overgik senere til C.M. Christensen, København. Solgt 1885 til Partrederi på Thurø med BR. hos Jørgen O. Jensen. Solgt 1894 til Mandal. Hjemsted 1900 i Stavanger, hvor det på rejse fra Marseille til Kalmar sprang læk og anløb nødhavn i Gibraltar, hvor det kondemneredes. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Rosendahl-2) p.82: Data. (ID=3486) p.186: Data og note om endeligt. |
Tidligste år | 1865 |
Seneste år | 1900 |