Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGSD Sam-kode SAM-1854 Rig-Maskine Slup Brugstype LST
BRT 41,42 / 38,18 NRT 36 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1868 Værft Skibsbygmester D. Ewertslødt. Bilbrev 1868-05-18. Byg.by Libau Byg.land Letland
Dimension 49,0 x 17,1 x 7,1 fod (kend.) Maskine Sejl. Sluprigning.
TeknikMat. kravel af eg og fyr, 1 dæk, 1 mast, spidsgattet, glat stævn.
Person-infoKaptajn P.E. Sørvin, Kbh.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra DANKBARKEIT Omdøbt til -
Rederi Solgt 1882 til Kaptajn Christen Jensen, København, og næ. til ALMA, hjs. København. Rederi
før - efter
Solgt 1883 til Kaptajn og fører P.E. Sørvin, Dragør, hjs. København. Solgt 1885-03-16 A. til Carl Wifstrand, Karlshamn Sverige.
ReferencerORG-N. H&S registr.-
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.132: Data. (Flg.) 1875.
Tidligste år
 
1882 Seneste år
 
1885

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1868 - 1882 DANKBARKEIT NGSD Indfl. 1871-08-00 fra Rusland til Partrederi i Bandholm med ½-part hos Kaptajn og fører Hans Jørgen Pedersen. Senere ændringer i partnerkredsen. Solgt 1874 til Kaptajn og fører Johannes Frederik Pedersen, Bogense.
1882 - 1885 NGSD Solgt 1882 til Kaptajn Christen Jensen, København, og næ. til ALMA, hjs. København.