Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYHG Sam-kode - Rig-Maskine Fyrskib Brugstype FY
BRT 193 / 181 NRT 53 DW 342 Depl. Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0063
Byg.år 1914 Værft Skibsbygmester Rasmus Møller. Byg.by Fåborg Byg.land Danmark
Dimension 115,9 x 23,0 x 11,1 feet (kend.) Lgd.pp. 33,582, Br p.spant 6,826, Dybgang 3,478 meter Maskine Diesel 125 iHK motor, senere 180 iHK 3-cyl. 2SA Alpha-Diesel motor.
TeknikMat. kravel af eg. 1 fyrmast. Fyrskib.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Marineministeriet, Fyr- og Vagervæsenet, København (Flg. 1935). Farvandsdirektoratet, København. Udlagt 1915 på Vyl. Rederi
før - efter
Overtaget 1989 af Foreningen til Bevarelse og Vedligehold af Motorfyrskib Nr. 1 i Esbjerg. Kan beses.
ReferencerÅrbog 1959-02. TSBEV. REG-02-0872. SR-bilag 1960:0018. SR-bilag 1957:0120. H&S registr.-
Bemærkninger(Flg. 1935) (Flg. 1937) (Fyrskibe Hahn-Pedersen) p.25f + 29: (Fyr-fyrskibe) p.56f. Sidste opgaver var som reserveskib på forsk. positioner. (BOG) optræder i årbog 1959 p.42: Om bygning. (DKKulturarv.) p.130. (REG-02-0872) Data om ejerforhold. ( SR-bilag 1960:0018. SR-bilag 1957:0120.) Samme data som øvrige.
Tidligste år
 
1914 Seneste år
 
2012>
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet FYRSKIB I