Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT - NRT - DW - Klstr. 144 / 174 / 184,5
BT NT IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1816 før Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Intet bilbrev, men declaration 1816-11-27. Byg.by - Byg.land England
Dimension - Maskine Sejl. Fregatskibsrigning / Barkskibsrigning.
TeknikMat. kravel af træ, 3 master.
Person-infoKaptajn Lorenz Jensen til 1821, kaptajn James Ogilvie til 1825. Kaptajn Gotthardt Farrar, 1827. Kaptajn Frederik Rudolph Warming, 1828 og 1836, da besætning på 16 mand. Kaptajn Anton R. Warming, 1844.
Reg.by Helsingør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Ejer 1816-11-27, auktionsskødedato, Chapmann, Brown & Duncan, Helsingør. Solgt 1817-09-04, Helsingør, og 1818-10-02, København til Thomas Chapmann. Skødedato 1821-10-03 på 1/4-part til Chapmann. Rederi
før - efter
Skødedato 1826-02-03 til partrederi ved Thomas Chapman med partnere, København. Ejer 1833-02-25 William Chapmann og interessenter (William & Thomas m.fl.). Solgt senere til Georg Ryan, Kbh. Solgt 1847 til Norge.
ReferencerSR-bilag 1946:0795. HanP. H&S registr.-
Bemærkninger(SR-bilag 1946:0795) Oplysninger om en del mandskab, rejser og redere for skibet i perioden 1816 til 1846. (HanP.) nr.222: Tegning af Jacob Petersen. (Fred. H'ør) data fra St.A.Kbh. prot.pap. 1816 og 1818. Muligvis solgt 1836-02-00 til T.R. Warming, København, der var fører af skibet. Ommålt 1830-10-20 til 184,5 kls.
Tidligste år
 
1816 Seneste år
 
1847
Reference : GRANT