Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSGT / OZMB Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 6636 NRT 4223 DW 10075 Klstr. -
BT - NT - IMO 1173043 Byg.nr. 0287
Byg.år 1913 Værft B&W. Afløb 1913-02-05. Afleveret 1913-04-08. Reg.nr. D-16. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 410,0 x 55,2 x 35,4 / 39,5 feet (kend.) Maskine Dieselmotor 3000 iHK på to skruer, B&W type 8-cyl. 4SA.
TeknikFart 11 knob. 3 dæk, shelterdæk type, 4 master, lille udstødsskorsten, 4 pax.
Person-info37 mands besætning.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til EAC, København. Rederi
før - efter
Overt. 1940-04-10 af Ministry of War Transportation, London og næ. til SIAM II. Lå sidst i april 1940 i Singapore. Forlist 1942-09-30 efter torpedering på position 3-25 N og 015-46 W.
ReferencerORG-N. SR-bilag 1947:0115. B&W K-059. UDR R-01. EAC K-143. FEN-06-0851. Årbog 1999-04. U2. F2. H&S registr.H&S 1996:2287. H&S 1996:1270. H&S 1996:5264. SR-foto. H&S 1996:0006.
Bemærkninger(SR-bilag 1947:0115) Rejseoplysninger fra 1913-10-14 om jordomsejling med anløb af 17 havne til 1914-05-27. (H&S 1996:2287) Specifikationer til værftet for skrog. (Fred.) p.355. Forlist 1942-09-30 efter torpedering af tysk U-506 i Atlanterhavet ved ækvator. (H&S 1996:1270) Tegning, detaljer, toiletter. (H&S 1996:5264 = EAC K-143) Tegninger oprindeligt fra ØK's arkiv. (Mir.) (BOG) Årbog 1999 p.113, 123. (H&S 1996:0006) Litografi af skib 1914. (Tortzen1-3) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.298. Forlisposition 3.03 N og 015.30 W. (Søulyk.) 1946 nr.112-II.
Tidligste år
 
1913 Seneste år
 
1942
Reference : Motorskibet SIAM, ØK.
Reference : Foto af SIAM (II)