ID-nummer | 3114 |
Skibsnavn | SIAM (II) |
Kend.bogstav. | NSGT / OZMB |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 6636 |
NRT | 4223 |
DW | 10075 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1173043 |
Byg.nr. | 0287 |
Byg.år | 1913 |
Værft | B&W. Afløb 1913-02-05. Afleveret 1913-04-08. Reg.nr. D-16. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 410,0 x 55,2 x 35,4 / 39,5 feet (kend.) |
Maskine | Dieselmotor 3000 iHK på to skruer, B&W type 8-cyl. 4SA. |
Teknik | Fart 11 knob. 3 dæk, shelterdæk type, 4 master, lille udstødsskorsten, 4 pax. |
Person-info | 37 mands besætning. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til EAC, København. |
Rederi før - efter | Overt. 1940-04-10 af Ministry of War Transportation, London og næ. til SIAM II. Lå sidst i april 1940 i Singapore. Forlist 1942-09-30 efter torpedering på position 3-25 N og 015-46 W. |
Referencer | ORG-N. SR-bilag 1947:0115. B&W K-059. UDR R-01. EAC K-143. FEN-06-0851. Årbog 1999-04. U2. F2. |
H&S registr. | H&S 1996:2287. H&S 1996:1270. H&S 1996:5264. SR-foto. H&S 1996:0006. |
Bemærkninger | (SR-bilag 1947:0115) Rejseoplysninger fra 1913-10-14 om jordomsejling med anløb af 17 havne til 1914-05-27. (H&S 1996:2287) Specifikationer til værftet for skrog. (Fred.) p.355. Forlist 1942-09-30 efter torpedering af tysk U-506 i Atlanterhavet ved ækvator. (H&S 1996:1270) Tegning, detaljer, toiletter. (H&S 1996:5264 = EAC K-143) Tegninger oprindeligt fra ØK's arkiv. (Mir.) (BOG) Årbog 1999 p.113, 123. (H&S 1996:0006) Litografi af skib 1914. (Tortzen1-3) Krigshistorie. (Krigsforlis) nr.298. Forlisposition 3.03 N og 015.30 W. (Søulyk.) 1946 nr.112-II. |
Tidligste år | 1913 |
Seneste år | 1942 |