Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NLTD Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype BGS
BRT 52,16 NRT 30 / 18,23 DW - Klstr. 15
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1851 Værft Skibsbygmester Langeland efter tegning af Bonnesen. Afløb 1851-05-20. Byg.by Randers Byg.land Danmark
Dimension 70,9 x 13,9 x 7,0 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 30-32 nHK på 2 maskiner fra Baumgarten & Burmeister.
TeknikMat. kravel af eg. Slæbebåd. 1 dæk. 1 mast, rundt spejl.
Person-infoKaptajn Schmidt, 1853-1860. Kaptajn H.C. Hansen, 1867-1869. Kaptajn I.P. Rasmussen, 1871-
Reg.by Randers / Kastrup Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Købt 1851 af Randers Havn. Gik på auktion første gang 1857, men ikke solgt før 1860. Rederi
før - efter
Købt 1860-09-29, skødedato 1860-11-13, og stadig ejet 1869 (MC), af Skibsreder Oscar Petersen, Kastrup. I årbog 1978 p.96 dog af Martin Pedersen. Kan han have ejet skibet 1857-1860? Oph. 1888-11-28.
ReferencerSR-bilag 1948:0942, journalsag 1948/753. Årbog 1944-03. Årbog 1978-04. H&S registr.-
Bemærkninger(. Årbog ) Forespørgsel fra H&S om tegning af fartøjet MARTELLO, mens svaret er for slæbebåden FULTON. (BOG) Årbog 1944 p.71f. Lejet af regeringen i februar 1864. (Prior) Note om udlejningen i 1864. (Fred.) (BOG) Årbog 1978 p.96: Anden ejer fra 1850-1860. (MunchausIII) p.106.
Tidligste år
 
1850 Seneste år
 
1888
Reference : Tegning af bugserfartøj
Reference : Vedr. H/S FULTON.