Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHQD Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1797 NRT 1136 DW 2350 + 200 Klstr. -
BT - NT - IMO 1086958 Byg.nr. 0120
Byg.år 1883 Værft E. Withy & Co. / Middleton Shipyard. Afløb 1883-06-06. Afleveret 1883-07-00. Byg.by West Hartlepool Byg.land England
Dimension 264,6 x 35,5 x 17,9 / 21,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 188 nHK 640 iHK 2-cyl. compoundmaskine fra Blair & Co. Stockton.
TeknikMat. klink af jern, 2 dæk, welldæk type, raised quarterdeck.
Person-infoKaptajn A.D. Sørensen, 1916 til forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra HARROGATE (UK) Omdøbt til -
Rederi B. til T.S. Hudson, Liverpool som HARROGATE. Indfl. 1896-04-29 R. til D/S af 1896 A/S, København, og næ. til JÆGERSBORG. Rederi
før - efter
Overt. 1901-05-20 R. af Neptun D/S A/S, København. Forlist 1916-08-04 i Nordsøen, sænket med bomber anbragt om bord frs tysk ubåd 12 sm NE for Longstone Fyr.
ReferencerSR-bilag 1948:0984. F1. H&S registr.-
Bemærkninger(SR-bilag 1948:0984) Oplysninger om skibets historie før og under C.K. Hansen. Bombesprængt af tysk fartøj i slutningen af WW1. (Fred.) p.450: Forlist 1916-08-04 på rejse Narvik til Middlesbrough med jernmalm, sænket af tysk ubåd med bomber anbragt om bord ud for Longstone Fyrtårn. Besætning medtaget på ubåden og overført til engelsk skonnert WERONIA af Grimsby. Priseværdien erstattet af Tyskland til dansk reder som neutral. (Mir.) (Krigsforlis 1914-1918) nr.41.
Tidligste år
 
1884 Seneste år
 
1916
Reference : Rederiet Dannebrog