Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVKR Sam-kode KSB-04567J Rig-Maskine Fregatskib Brugstype LST
BRT 2078 / 1919 NRT 1745 / 1740 DW 2900 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1902 Værft A. Dubigeon / Dubigon. Afløb 1901. Byg.by Nantes Byg.land Frankrig
Dimension 261,5 x 38,8 x 22,4 feet (kend.) Maskine Sejl. Fuldskibsrigning.
TeknikMat. stål, 1 dæk. 3 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra GEYSIR (No.) ex DAVIS D'ANGERS (Fr.) Omdøbt til MANHEIM (Sv.)
Rederi B. til Soc.Anon. des Armateurs Nantais, Nantes, som DAVID D'ANGERS. Solgt 1912 til Oslo og næ. til GEYSIR (WJQB). Solgt 1916 til Drammen. Solgt i Bristol 1916-11-28 Kontrakt, og indfl. 1917-05-30 R. til grosserer Jens Alfred Olsen, København. Rederi
før - efter
Solgt 1917-05-30 til I/S Geysir, København, uden næ. Solgt 1918-11-27 R. til Limfjorden Rederi-A/S, Ålborg. BR. Rechnitzer, Thomsen & Co. Solgt 1920-07-05 R. til Skolskepp Manhem A/S, Göteborg, og næ. MANHEM (KCPH). Solgt 1925 til London for oph.
ReferencerSR-bilag 1948:1217. KSB-04-0004. H&S registr.H&S 1996:1225. SR-foto.
Bemærkninger(SR-bilag 1948:1217) Oplysninger i kaptajn Chr. Aabergs ord om oplevelserne under WW1 og skibets senere salg. (Fred.) + (Fred.manus.) Data. (Gruelund) fotos. (H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger. (BogID3500) p.24f: Den norske reder i Dramman var Sigurd Bruusgaard. Data om rejser og salg. Foto af skibet
Tidligste år
 
1916 Seneste år
 
1925
Reference : GEYSIRs historie

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-04567J