Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVKR Sam-kode KSB-04567J Rig-Maskine Fregatskib Brugstype LST
BRT 2078 / 1919 NRT 1745 / 1740 DW 2900 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1902 Værft A. Dubigeon / Dubigon. Afløb 1901. Byg.by Nantes Byg.land Frankrig
Dimension 261,5 x 38,8 x 22,4 feet (kend.) Maskine Sejl. Fuldskibsrigning.
TeknikMat. stål, 1 dæk. 3 master.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra GEYSIR (No.) ex DAVIS D'ANGERS (Fr.) Omdøbt til MANHEIM (Sv.)
Rederi B. til Soc.Anon. des Armateurs Nantais, Nantes, som DAVID D'ANGERS. Solgt 1910-1915 til Drammen, Norge og næ. til GEYSIR (WJQB). Solgt 1916-11-28 Kontrakt, 1917-05-30 R. til grosserer Jens Alfred Olsen, København. Rederi
før - efter
Solgt 1917-05-30 til I/S Geysir, København, uden næ. Solgt 1918-11-27 R. til Limfjorden Rederi-A/S, Ålborg. BR. Rechnitzer, Thomsen & Co. Solgt 1920-07-05 R. til Skolskepp Manhem A/S, Göteborg, og næ. MANHEM (KCPH). Solgt 1925 til London for oph.
ReferencerSR-bilag 1948:1217. KSB-04-0004. H&S registr.H&S 1996:1225. SR-foto.
Bemærkninger(SR-bilag 1948:1217) Oplysninger i kaptajn Chr. Aabergs ord om oplevelserne under WW1 og skibets senere salg. (Fred.) + (Fred.manus.) Data. (Gruelund) fotos. (H&S 1996:1225 = KSB-04-0004) KSB-kartotekskort med flere oplysninger.
Tidligste år
 
1916 Seneste år
 
1925
Reference : GEYSIRs historie

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = KSB-04567J