ID-nummer | 3138 |
Skibsnavn | LYSAKER II (No.) |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 961 / 938 |
NRT | 461 |
DW | 1460 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5335826 |
Byg.nr. | 0106 |
Byg.år | 1922 |
Værft | Coaster Construction Co. Ltd. Afløb 1922, 1. kvartal. Afleveret 1922-05-00. |
Byg.by | Montrose |
Byg.land | Skotland |
Dimension | Lpp. 61,3, Brd. 10,1 meter (Mir.) / 200,9 x 33,1 x 16,2 feet (skipshistorie.net) |
Maskine | Dampmaskine, triple expansiontype, 2 kedler, 120 nHK fra J. Milne & Son, Edinburgh. |
Teknik | Fart 9 knob. Mat. stål, 2 eller 3 lastrum, 3 luger, enkeltbomme. Maskine og aptering agter, løftet bak og apteringsdæk. |
Person-info | - |
Reg.by | Oslo |
Reg.land | Norge |
Omdøbt fra | EMILIE DUNFORD (GB) |
Omdøbt til | SAMEV |
Rederi | B. til Dunford Steam Ship Co,. Newcastle, som EMILIE DUNFORD, fra 1928 J.W. Elliott, Newcastle. Solgt 1932 til Ludvig Lorentzen, Oslo, og næ. til LYSAKER II. Overgået 1937 til O.M. Olsen, Oslo, uden næ. |
Rederi før - efter | Solgt 1939 til Skibs A/S Samev, Fredrikstad Norge, og næ. til SAMEV. Solgt 1950 til Copthall Shipping Co., London, og næ. til COPTHALL. Solgt 1958 til J.B. Shipping Co., London, uden næ. Solgt 1959 til Ferriports Ltd., London, og næ. til SOUTHPORT. Solgt 1961 til Valmar Cia. Naviera, Panama, uden næ. Slået til vrag 1964-05-15 ved indsejlingen til Briton Ferry. Oph. samme sted 1964-06-24. |
Referencer | ORG-N. SR-bilag 1949:2271. |
H&S registr. | 1941:0019. |
Bemærkninger | LYSAKER II kolliderede 1937-02-00 ved Grådyb Barre med A.P. BERNSTORFF (ID 6168) og sank med en ladning brosten. Skibet blev kondemneret. Hævet af Svitzer 1937-07-31 og repareret. Solgt 1937-10-00 til O.M. Olsen & Co., Fredrikstad. (Søulyk) 1937 p.5, nr. 1. (skipshistorie.net) (Mir.) |
Tidligste år | 1922 |
Seneste år | 1964 |