Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXLH Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype TK
BRT 10047 / 9854 NRT 5627 DW 14200 / 14350 Klstr. -
BT - NT - IMO 5607719 Byg.nr. 0235
Byg.år 1950 Værft Deutsche Werft. Afløb 1950-10-07. Afleveret 1950-12-20. Byg.by Hamburg Byg.land Tyskland
Dimension 523' 2,5" x 67' x 34' 2" fod. 499,8 x 67,2 x 32,0 feet (kend.) Maskine Diesel 6300 iHK fra 2 stk. MAN/Augsburg 8-cyl. 2SA motorer type G8.Z.52/90, 5.100 eHK.
TeknikFart 13,5 knob. 1 dæk, bro midtskibs, maskine agter. 16 bulkheads.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Det Dansk-Franske D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 1962 til Progress Beograd for oph. på Krapanj Island nær Sibenik hos Slobodna Plovidba.
ReferencerORG-N. SR-bilag 1951:0065. REF-02-0235.Årbog 1995-07. FEN-10-1296. H&S registr.SR-foto.
BemærkningerSøsætningsmeddelelse. (Mir.) (Fred.) (BOG) Årbog 1995 p.107, 115.
Tidligste år
 
1950 Seneste år
 
1962
Reference : Søsætning af M/T IRLAND
Reference : The twin-screw motor tanker IRLAND
Reference : Foto af IRLAND (II)