Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Fregatskib Brugstype LST
BRT - NRT - DW - Klstr. 330
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0025
Byg.år 1783 Værft Asiatisk Kompagnis Værft, skibsbygmester Christian Bruus. Bilbrev 1783-03-17. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 136 x 34-8 x 15-10 fod dyb. Maskine Sejl. Fregatrigning.
TeknikMat. kravel af træ, 2 dæk, 3 master. 40 kanoner
Person-infoKaptajn Rabe Holm, 1783, 1785. Besætning i alt 140-150 mand. Kaptajn 1787 Engersløw. Kaptajn J. Winther, 1790. Kaptajn C.H.A. Schultz, 1796-1798. Kaptajn A. Tranberg, 1803-1805.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Asiatisk Kompagni, København. Afgik jomfrurejse 1783-04-20. Rederi
før - efter
Foretog 8 rejser til Kina inden udfasningen i 1801.
ReferencerSR-bilag 1951:0593. Årbog 1964-07. Årbog 1977-02. Årbog 1979-04. SR-bilag 1949:1837. H&S registr.-
BemærkningerDatoer for anløb og rejsemål for togt til Trankebar. (BOG) Årbog 1964 p.125-127: Medbragte guvernør Peter Anker til Trankebar 1788. (Klem-1) p.68, 80, 242: Om bygning og rejser til Kina 1783, 1785, 1794, 1800. Til Ostindien: 1787, 1790, 1796 og 1798. (BOG) Årbog 1979 p.125. (BOG) Årbog 1972 p.31: Medtog destillationsapparat til ferskvand på rejse i 1780'erne. (Rasch + Sveistrup 1948) p.308ff. (SR-bilag 1949:1837) Statuts 1797. (Erikd.) p.46. (Lehmann: Østen) p.54-63: Rejsen til Trankebar 1796-1797.
Tidligste år
 
1783 Seneste år
 
1801
Reference : Ruter og sejltider for ostindiefarten fra Julius Lehmanns: Til Østen under Sejl, 1935