Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Fregatskib Brugstype LST
BRT - NRT - DW - Klstr. 450
BT - NT IMO - Byg.nr. 0020
Byg.år 1778 Værft Skibsbygmester Christian Bruus på Asiatisk Kompagnis Plads. Afløb 1778-05-16. Bilbrev 1778-09-21. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 145 x 39 x 17-6 fod (Klem). Maskine Sejl. Fregatskibsrigning.
TeknikMat. kravel af træ. 3 master.
Person-infoKaptajn Mads Foss, 1778, 1780 (BOG) 1959. Kaptajn Schifter, 1782. Kaptajn Emanuel N. Junge, 1784. Kaptajn P.C. Fuglede, 1786, 1789. (Flere kaptajner i Lehmann: Østen p.160). Kaptajn Jens Winther, 1797. Kaptajn Jens Holm, 1798.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Asiatisk Kompagni, København. Rederi
før - efter
Solgt 1801 i England efter havari.
ReferencerORG-N. SR-bilag 1951:0593. Årbog 1959-01. Årbog 1977-02. Årbog 1981-08. SR-bilag 1949:1837. H&S registr.-
Bemærkninger(SR-bilag 1951:0593) Datoer for rejse mod Kina, afbrudt af havari i Nordsøen. Solgt i England. (Klem-1) p.68, 238 nr.54: Rejser til Kina 1778, 1780, 1782, 1784, 1786, 1792, 1797, 1798. Efter havari solgt i England og andet skib med samme navn købt, ID 8898. (BOG) Årbog 1959 p.12: Bodmeribrev underskrevet af overstyrmand Thomas Langøe 1780. + Årbog 1977 p.31. (Deuntzer) p.16: Konvojering 1798 efter havari på rejse fra Stavanger til København af orlogsskibet DEN FLYVENDE FISK. + Årbog 1981 p.91-93. (Rasch + Sveistrup 1948) p.305 + 309. (ELI) 21 kartotekskort med henvisninger på skibet med noget forskellige drægtighedstal. (JM) Om Kinafart og Ostindienfart - se under AK's skibe her. (SR-bilag 1949:1837) Statuts 1797. (Lehmann: Østen) pp. 87, 105ff, 160.
Tidligste år
 
1778 Seneste år
 
1801
Reference : Ruter og sejltider for ostindiefarten fra Julius Lehmanns: Til Østen under Sejl, 1935