Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBRG Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 383 / 380 / 301,73 NRT 214 / 188,05 DW 190 Klstr. 107
BT - NT - IMO 5609077 Byg.nr. 0039 bedding
Byg.år 1865 Værft B&W / Baumgarten & Burmeister. Omb. 1878. Afleveret 1865-12-27 eller 28. Bilbrev 1865-11-22. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 158-6 x 20 x 12-6 fod (hovedd.) Maskine Dampskib, 100 nHK, 450 iHK på 2 stk. B&W 2-cyl. vertikal trunk compoundmaskiner. Skonnertrigning.
TeknikFart c. 10 knob. Skruedampskib. Mat. klink af jern, rundt spejl, 2 master, 2 dæk.
Person-infoKaptajn Ove Brock, Randers. Kaptajn Niels Chr. Caspersen, Århus. Kaptajn E.S. Brabrand, Nykøbing F. Kaptajn Odin Tidemand, København. Kaptajn Harald Valdemar Caroc, Kbh. Kaptajn Johan Joacim Heuchendorff.
Reg.by Århus / København / Frederikshavn / Kolding Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Dampskibsselskabet i Aarhuus af 1865 A/S, Århus. Ankom Århus 1865-12-31. Rute Århus - København. Rederi
før - efter
Overt. 1870-01-06 af DFDS, København. Skødedato 1870-01-29. Hjs. fra 1871-01-16 Kbh. Omb. 1878-11-00 hos B&W, forlænget. Solgt 1909-11-27 R. til Wilhelm Alt, Hamburg for oph.
ReferencerSR-bilag 1951:0607. FEN-04-0402. Årbog 1944-03. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(SR-bilag 1951:0607) + (Rosendahl-2) p.195: Detaljer. B&W nybygningsliste. (Prior) p.2: Fragået 1909 som bortsolgt. (Fred.) Omb. 1878-11-00 med forlængelse til 163,3 x 22,0 x 13,0 feet (kend.) 383,63 BRT, 230,42 NRT, 241 + 28 = 269 DWt. (Mir.) (MunchausIII) p.148. Flere ændringer i hjemsted. (BOG) Årbog 1944 p.83 til 93.
Tidligste år
 
1865 Seneste år
 
1909
Reference : Foto af AARHUUS (I)