Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBLG Sam-kode BOG-00119 Rig-Maskine Skonnert / Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 208,13 / 215,46 NRT 141,53 DW 135 + 18 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609079 Byg.nr. 0027
Byg.år 1865 Værft Gourlay Brothers & Co. Afløb 1865-07-00. Bilbrev 1865-07-14. Byg.by Dundee Byg.land Skotland
Dimension 139,4 x 18,5 x 10,1 fod (hovedd.) eller 140,9 x 19,3 x 10,1 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 60 nHK, 220 iHK, compound type. 1875 isat ny B&W maskine på 250 iHK, dob. compound.
TeknikFart 9 knob, efter 1875 10 knob. Mat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, rundt spejl, glat stævn, løftet agterdæk. 48 pax.
Person-infoKaptajn Mathias Johansen, Fanø, 1865-. Kaptajn Fr. Petersen, 1865-1870. Kaptajn M.J. Kolster, 1871-. Kaptajn P.C. Iversen, Korsør.
Reg.by Horsens / Kolding Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til BRAGE (Ty.)
Rederi B. 1865 til Rederiet Brd. Petersen, Randers. Ruter på mange provinshavne. Overt. 1870-12-28 A. af DFDS, København. Omb. 1875 hos B&W. Hjs. fra 1885-06-02 Kolding. Rederi
før - efter
Solgt 1922-01-23 R. til Alfons Grejns, Blankenese, Tyskland, uden næ. Solgt 1922-01-03 i Hamburg - Blankenese. Sidste år i LR i 1934-35, men ikke i GL i 1932.
ReferencerSR-bilag 1951:0607. Årbog 1944-03. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1944, p. 93. (Fred.) Omb. 1875 B&W, nye mål: 222,92 BRT, 135,91 NRT, 135 + 18 DWt; 140,9 x 19,3 x 10,1 feet (kend.). Ny maskine isat 1875 hos B&W. Senere yderligere omb. i 1888 og 1893. (Mir.) (MunchausIII) p.144. (Mir.) (MunchausIII) p.144. (Prior).
Tidligste år
 
1865 Seneste år
 
1922

Der blev ikke fundet andre skibe med samkode = BOG-00119