Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA / LST
BRT - NRT 74 DW - Klstr. 37
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1840 Værft Kaas' Plads, tidl. Krøyers Plads. Skibsbygmester Peter Bonnesen. Bilbrev 1840-07-13. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 88 x 16 x 10 fod (Fred.) Maskine Dampmaskiner 2 stk. i alt 52 nHK udtaget fra H/S DANIA. + Skonnertrigning med sejl.
TeknikMat. eg og fyr, kobberforhudet. Omb. 1851 til skonnert og målt til 60 kls.
Person-infoKaptajn C.H. Luja, 1841-1843 og 1845-1847. Kaptajn A.A. Jacobsen, 1852-1853. Kaptajn C. Smith, 1854. Kaptajn E. Smith, 1855.
Reg.by København / Kalundborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Grosserer M.W. Sass, København. Hjs.1846-1848 Kalundborg, ellers Kbh. Indsat i rute Kalundborg - Århus. Rederi
før - efter
Sat til auktion 1848-03-14 uden salg. Omb. 1848 til skonnert. Ejere 1855 M.W. Sass og Sønner, København. Forlist 1855 på Punta de Mulas / Muela på Cuba.
ReferencerSR-bilag 1951:0607. Årbog 1944-03. Årbog 1945-10. HanP. H&S registr.-
Bemærkninger(ELI) (Kartotekskort med arkivoplysninger og avisref.). (Fred.) (Prior). (Kbhn. skibsreg. 1817-1865) nr. 88: Forlist 1855 på rejse fra Rio til København ved Punta de Mulas / Muela på Cuba. (SR-bilag 1951:0607) + (SR-bilag 1949:2262) Historie og forliset. (Rosendahl-2) (MunchausIII) p.92. (HanP.) nr.266: Tegning af Jacob Petersen.
Tidligste år
 
1840 Seneste år
 
1855