Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. HBKL / NTLS Sam-kode SAM-0847 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 670,47 NRT 455,92 DW 900 Klstr. 238,5
BT - NT - IMO 5616808 Byg.nr. 0092
Byg.år 1867 Værft Henderson, Colbourn & Co. Afløb 1867-08-03. Bilbrev 1867-09-06. Afleveret 1867-09-11. (Mir.) har afløb 1867-08-15. Byg.by Renfrew Byg.land Skotland
Dimension 198 x 26-8 x 14-4 fod (hovedd.) Maskine Dampmaskine 2 stk. i alt 100 nHK, 450 iHK, 4-cyl. compoundmaskine af værftets type.
TeknikFart 9,5 knob. Skrueskib. Mat. klink af jern, elliptisk spejl, 1 dæk, welldæk type, 3 master.
Person-infoKaptajn Linnehard Hansen Carl, København. Kaptajn Sophus Axel Philipsen, Kbh. Kaptajn H.S.A. Olsen, Kbh.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til SWARLAND
Rederi B. til Partrederi ved Kaptajn L.H. Carl med 11/50-part. BR. Thomas Sonne, København. Rederi
før - efter
Ejer 1869 Danmark D/S, København, stiftet 1869-05-31. Ejer 1871 Danmark D/S A/S, Kbh., med bestyrelse af F. Stage, J. Strandgaard, M. Levy, C.F. Gottlieb og grosserer Thomas Sonne. Solgt 1891-07-13 til The Anglo Dane Steamship Co. Ltd., Kbh., og 1891-08-11 næ. til SWARLAND.
ReferencerSR-bilag 1951:0607. H&S registr.-
Bemærkninger(SR-bilag 1951:0607) + (Rosendahl-2) Detaljer. Målebrev af 1867-09-27 på 238,5 kls. (Flg.) 1869-71. (Fred.) Ommålt 1869 til 702,15 BRT, 455,92 NRT. Ommålt 1883-03-07 til 770,48 BRT, 550,33 NRT. Omb. 1883-09-21 til 199,8 x 28,4 x 14,8 fod. 825,98 BRT, 571,83 NRT, 900 DWt. (Mir.) (MunchausIII) p.153. (Prior).
Tidligste år
 
1869 Seneste år
 
1891

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1869 - 1891 HBKL / NTLS B. til Partrederi ved Kaptajn L.H. Carl med 11/50-part. BR. Thomas Sonne, København.
1891 - 1911 SWARLAND HBKL / NTLS Solgt 1891-07-13 til The Anglo Dane Steamship Co. Ltd., Kbh., og 1891-08-11 næ. til SWARLAND.