Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBLD Sam-kode - Rig-Maskine brig Brugstype LST
BRT 283 / 269,43 NRT - DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1868 Værft Skibsbygmester H. Chr. Weber og J.F. Johansen. Bilbrev 1868-07-14. Byg.by Køge Byg.land Danmark
Dimension 119-6 x 23-7 x 13-3 fod (hovedd.) 123,2 x 24,4 x 23,7 fod (hovedd.) Maskine Sejl.
TeknikMat. kravel af eg og forhudet med yellow metal, fladt spejl, 2 master.
Person-infoKaptajn Ludvig Christian Grove c. 1868- Kaptajn Jens Hansen Behm, Varde. Kaptajn A.N. Christensen, Nysted. Kaptajn Christian Hansen, Rudkøbing. Kaptajn C. Bondo, 1872-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Skibsrhederiforeningen af 1865, København, bestyrelse med Frederik Wilhelm Kiørboe, København. Fra 1873 overtaget af Sejl- og Dampskibsselskabet af 1873, med F.W. Kiørboe, A. Skrike og J. Stage i bestyrelsen. Rederi
før - efter
Solgt 1881-06-21 til J. Skrike, København. Efter SR-bilaget var rederen fra 1873 Sejl- og Dampskibsselskabet af 1873, København. Forlist 1895-01-17 i Palamo. Drev i land i storm.
ReferencerSR-bilag 1951:0607. GRU-01-0025. H&S registr.-
Bemærkninger(ELI) (SR-bilag 1951:0607) + (GRU-01-00225) + (Rosendahl-2) (Malling) Detaljer. (Kiøge Avis) 1868 nr. 99, 1868-06-30: I fart på Amurfloden. (Vikingen) 1941 hft. 3 p.17ff: Sømand August Ludvig Dall: Beretning om rejse med skibet c. 1870. (Søulyk.) 1895 p.10: Under storm 1895-01-17 i Palamo, Spanien, sprængtes ankerkæderne , og skibet drev i land og blev totalt vrag. Besætning reddet med raketapparat. (Breve & Memoirer XLV: Sølling) p.33ff: A. Sølling var med til at rigge den og afsejlede september 1868 til London og videre til Amurfloden og Vladivostok. Derefter i fart på Kinakysten, kom hjem 1872 via Batavia, Boston, Antwerpen og Leith. Fra 1872 rejser i Europa og til Kina.
Tidligste år
 
1868 Seneste år
 
1895