Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. HBGQ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype LST
BRT 396,62 NRT 249,87 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO 5608937 Byg.nr. 0046
Byg.år 1867 Værft B&W. Afløb 1867-08-14. Afleveret 1868-03-03. Bilbrev 1867-10-20. Registreret 1867-11-21. Prøvetur 1868-02-27. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 186,2 x 25,0 x 11,7 fod (hovedd.) Maskine Dampmaskine, hjulskib, 160 nHK, 800 iHK 2-cyl. oscillerende compoundmaskine fra værftet. Rigget også med Sejl på tre master.
TeknikMat. klink af jern, halvrundt spejl, 2 sæk, 3 master, kvindelig galion.
Person-infoKaptajn Mathias Jørgen Faber, København.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København, men kontraheret af H.P. Prior som erstatning for den forliste DANIA. Sat i fart 1868-03-05 på rute Kbh. - Ålborg. Rederi
før - efter
Forlist 1877-12-12 efter grundstødning på Lysegrunden.
ReferencerSR-bilag 1951:0607. Årbog 1944-03. H&S registr.H&S 1937:0328. H&S 1952:2151. H&S 1950:2453.
Bemærkninger(Fred.) + (SR-bilag 1951:0607) + (Rosendahl-2) Detaljer. Forlist 1877-12-12 efter grundstødning på Lysegrunden, slået læk, passagerer og besætning landsat på Hesselø. (BOG) Årbog 1944 p.93, 106. (Prior) (MunchausIII) p.154. (Mir.) (H&S 1937:0328) + (H&S 1952:2151) To stik af skibet. Det ene gengiver forlissituationen. (H&S 1950:2453) Kontrakt med specifikationer og segl, original 1867.
Tidligste år
 
1868 Seneste år
 
1877