Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. HBKD / NTLR Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype LST
BRT 95 / 97 / 99,5 NRT 53,15 / 60 / 61 DW - Klstr. 29
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0011
Byg.år 1857 Værft Baumgarten & Burmeister. Bilbrev 1857-12-12. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 119 x 15-2 x 7-1 fod (hovedd.) Maskine Dampmaskiner, 2 stk. med 40 nHK 400 iHK lavtryksmaskiner og 1 kedel.
TeknikMat. klink af jern, rundt spejl, 2 master.
Person-infoKaptajn Søren Veidemann Sørensen, Korsør. Kaptajn Christian Frederik Jespersen, Korsør. Kaptajn J. Nielsen, Korsør.
Reg.by Assens / Korsør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Indenrigsministeriet, Generalpostdirektøren - Det Kongelige Danske Postvæsen. Ruter Assens - Årøsund og Storebælt. Hjs. fra 1868 Korsør. Rederi
før - efter
Overgået 1883-03-27 til De Sjællandske Statsbaner. Overgået 1887-05-26 til DSB, Korsør og Sallingsundoverfarten. Solgt 1890, skødedato 1890-10-27, til Grosserer Peter Petersen (senere) Petersen & Albeck, København. Ejer 1892-05-05, skødedato, af Islandsk købmand Otto Aa. Wathne, København. Hjs. fra 1892-06-24 Island og reg. (LBMH). Oph. 1901-08-23, anmeldelse).
ReferencerP&T. DSB. SR-bilag 1951:0607. Årbog 1944-03. H&S registr.-
Bemærkninger(SR-bilag 1951:0607) + (Rosendahl-2) Detaljer. Målebrev 1857-12-10 fra Assens på 29 kls. (SWR2 p.30) Bygget til afløsning af MAAGEN, ID = 10633, på ruten Assens - Årøsund. (MunchausIII) p.117: Ommålt 1887 til 100 BRT, 53 NRT. (Fred.) Første jernskib bygget i Danmark. (StD-2) p.448. (StD-3) p.180 + 231. (BOG) Årbog 1944 p.86-88. (Fred. P&T)
Tidligste år
 
1857 Seneste år
 
1901