Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBHJ Sam-kode - Rig-Maskine Bramsejlsskonnert Brugstype LST
BRT 131,14 NRT 116,18 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0005
Byg.år 1868 Værft Skibsbygmester J.R. Andersen. Bilbrev 1868-08-06. Byg.by Svendborg Byg.land Danmark
Dimension 89-3 x 20-2 x 9-7 fod (hovedd.) Maskine Sejl. Bramsejlsskonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg, kobberforhudet, halvrundt spejl, 2 master, 1 dæk, kvindelig galionsfigur
Person-infoKaptajn E. Jørgensen, Thurø. Yderligere 8 kaptajner nævnt i (Rosendahl-2).
Reg.by Thurø Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi i Svendborg med Kaptajn (L.?) E. Jørgensen, Thurø, med 1/3-part. Rederi
før - efter
Solgt 1880 til Skibsreder P. Eriksen Nielsen, Skårupøre, Svendborg. Forlist efter afgang 1900-12-00 fra Newcastle til Nyborg. Borteblevet.
ReferencerORG-N. SR-bilag 1951:0607. H&S registr.-
Bemærkninger(SR-bilag 1951:0607) + (Rosendahl-2) p.188. Detaljer. (Fred.manus.) Data overført til basen. (ID=3486) p.307: Data. Havde flere havarier: Kollision 1890-11-00 med barken PROTEKTOR af Arendal og fik havari 1896-11-00 da svensk bark NAJADEN drev ned på POMONAs stævn. Forliset skete sandsynligvis 1900-12-22 til -23 under en storm i Nordsøen.
Tidligste år
 
1868 Seneste år
 
1896>