Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBKL Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert / skrueDampskib Brugstype LST
BRT 110,4/116,5 / 84 NRT 75,09 / -- / 57 DW - Klstr. 34 / 32,5
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1855 Værft Gourlay Brothers. Afleveret 1855-12-00. Omb. 1868 hos B&W. Bilbrev 1868-09-11. Byg.by Dundee Byg.land Skotland
Dimension 102,9 x 15-1 x 8-0 fod (hovedd.) efter forlængelsen. Maskine Dampmaskine. 2 maskiner på 25 HK fra Gourlay & Brothers & Co., Dundee. Efter 1876 med 1 maskine på 34 HK fra B&W.
TeknikMat. klink af jern, rundt spejl, lodret stævn, 2 master med skonnertrigning.
Person-infoKaptajn Hans M.B. Petersen, Randers, fra 1856. Yderligere 13 kaptajner nævnt i (Rosendahl-2).
Reg.by Randers / København Reg.land Danmark Omdøbt fra PAVO (UK) Omdøbt til -
Rederi B. til Peacock, Arbroath, som PAVO. Indfl. 1856-08-16 til Brødrene Petersen, Randers, og næ. til RANDERS. Ejer 1868 Partrederi i Randers med 4 partnere fra Randers, Horsens og København. Rederi
før - efter
Solgt 1871 til DFDS, København, skødedato 1870-12-28, hjs. København fra 1871-02-08. Solgt 1901-12-16, skødedato, til Petersen & Albeck, København. Solgt 1901-12-18, skødedato, til C. Wienbergs Stenhuggerier, København, hjs. Ålborg. Oph. 1912-12-15, (anmeldelse).
ReferencerSR-bilag 1951:0607. Årbog 1944-03. Årbog 1973-04. GRU-04-0067. H&S registr.-
Bemærkninger(SR-bilag 1951:0607) + (Rosendahl-2) Detaljer. Målebrev 1861-03-27 på 34 kls. (MunchausIII) p.111: Omb. 1868-09-00 hos B&W: Mål: 110 BRT, 75 NRT, 102,9 x 15,1 x 8,o fod. Omb. 1876 hos B&W, mål: 121 BRT, 72 NRT, maskine 34 nHK, 120 iHK compound type. Hjs. ændret 1887-03-02 til Ålborg. Ommålt 1895-06-06 til 119 BRT, 64 NRT, 13 + 63,5 DWt. Dimensioner 104,3 x 15,9 x 8,0 feet. (BOG) Årbog 1944 p.44,93. + Årbog 1973 p.85. (GRU-04-0067) Data.
Tidligste år
 
1855 Seneste år
 
1912
Reference : Folder med oplysninger om bl.a. Randersskibet RANDERS.