Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Fregatskib Brugstype LST
BRT - NRT - DW - Klstr. 69,5 / 73,5
BT . NT . IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1767 Værft Skibsbygmester ikke fremfundet. Fortømret 1778 i Åbenrå. Byg.by Portsmouth, New England Byg.land USA
Dimension - Maskine Sejl. Fregatskibsrigning.
TeknikMat. kravel af træ, ? dæk, 3 master.
Person-infoKaptajn Walter Wood, 1769. Blev syg. Kommando overgik til overstyrmand Alexander Dours. Kaptajn Ulrich Lodberg, 1772. Kaptajn 1775 Jørgen Danielsen Steenbech. Kaptajn Jørgen Pedersen Lund, 1779. Kaptajn Jeppe Hansen Holm, 1797-1803.
Reg.by København / St. Croix Reg.land Danmark / Vestindien Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Indfl. 1769-01-06 (kontraktdato) fra London til generalkrigskommissær John Brown, København. Rederi
før - efter
Solgt 1797 til Kongelige Vestindisk regeringskommissær Jens Friederich Hage, København (Firmaet J.F. Hage & Co.) samt partner oberst Peter Lotharius Oxholm. Kapret 1803 af englænderne og hugget op.
ReferencerVESTI. Årbog 1963-09. Årbog 1969-02. Årbog 1979-06. Årbog 1991-04. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1963 p.155-156: Tegning af C.C. Parnemann. (BOG) Årbog 1969 p.28: Samme tegning omtalt. + Årbog 1979 p.150. + Årbog 1991 p.67: Parnemanns tegning. (JM) Da firmaet John Brown likviderede 1788 må Brown formodentligt have solgt skibet tidligere end 1797. (ELI) Flere kartotekskort med data. Fortømret 1778 i Åbenrå. Udgik 1799-12-16 til Vestindien samt igen 1802. Opbragt 1803 af England og kondemneret og brændt.
Tidligste år
 
1767 Seneste år
 
1803