Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. HBSR / NSKG Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / LST
BRT 147,25 / 151 NRT 100,13 DW - Klstr. 55 / 52,5
BT - NT - IMO 5608925 Byg.nr. 0008
Byg.år 1859 Værft Gourlay Brothers & Co. Skibsbygningsattest 1859-04-11. Byg.by Dundee Byg.land Skotland
Dimension 117,5 x 16,9 x 8,9 fod. (hovedd.) Maskine Dampmaskine 40 nHK, 2-cyl. maskine af værftets type. + Sejl. Slettopskonnertrigning.
TeknikFart 8,5 knob. Mat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, rundt spejl, glat stævn.
Person-infoKaptajn Jens Hornsyld Petersen, København. Kaptajn Mathias Johansen Kolster, Fanø. Kaptajn Hans Bendt Hansen, København.
Reg.by Randers / København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Partrederi ved Brd. Petersen, Randers. Ruter København - Holbæk, Nykøbing, Kalundborg, Nyborg, Kerteminde, Horsens, Randers. Rederi
før - efter
Solgt 1870-12-28, skødedato, til DFDS, København. Fra 1885 hjs. Horsens og i fart på jyske havne. Solgt 1901-11-07 R. til Em.Z. Svitzers Bjergnings-Entreprise A/S, Kbh., omrigget til lægter. Solgt 1911 til Petersen & Albeck, Kbh. for oph.
ReferencerORG-N. SR-bilag 1951:0607. Årbog 1944-03. Årbog 1998-03. GRU-04-0067. H&S registr.-
Bemærkninger(SR-bilag 1951:0607) + (Rosendahl-2) Detaljer. Målebrev 1861-07-03 fra København på 55 kls. (Fred.) p.3 X-Z: Data. Oplysninger om ruter og hjs. Omb. 1880-06-12: 151,10 BRT, 100,04 NRT, 121,0 x 18,8 x 9,2 feet. Ny maskine 190 iHK compound type fra B&W. (ID3484) p.121: Data og kilder. + p.122: S/h foto af tegning af G.A. Caroc af skibet set mod bb. side. (Mir.) (BOG) Årbog 1944 p.93. + Årbog 1998 p.58. (GRU-04-0067) Data og 1 sides historie.
Tidligste år
 
1859 Seneste år
 
1911
Reference : Foto af YDUN (I)
Reference : Folder med oplysninger om bl.a. Randersskibet YDUN.