Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. HBPN / NMWB Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 681,20 NRT 528,0 DW 731 + 124 Klstr. 251,5
BT - NT - IMO 5610961 Byg.nr. 0080
Byg.år 1866 Værft Andrew Leslie & Co. Afløb 1866-11-23. Afleveret 1866-12-31. Bilbrev 1866-12-31. Byg.by Hebburn / Newcastle Byg.land England
Dimension 203,3 x 26,7 x 14,4 fod (kend.) Maskine Dampmaskine 90 nHK, 340-360 iHK fra 2 stk. 2-cyl. compoundmaskiner fra værftet eller Thompson, Boyd & Co. Omb. til høj- og lavtryksmaskiner i 1875. + Skonnertrigning.
TeknikFart 8,5 - 9 knob. Mat. klink af jern, 7 afdelinger, 1 dæk + partielt mellemdæk, 5 luger. 5 pax i kahyt.
Person-infoKaptajn Thomas Andreas Juhl, Flensborg. Kaptajn Jens Frederiksen, København. Yderligere fem kaptajner nævnt.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi Kontraheret af C.P.A. Koch for The Anglo-Danish Steamship Co., København, hjs. London. Overtaget 1867-01-01 af DFDS. Skødedato 1867-02-15. Rederi
før - efter
Omb. 1875-05-04. Omb. 1877-04-07 hos B&W og igen 1882-11-22. Forlist 1908-11-27 ved Onglasskæret, Jæderen. Slettet 1909-01-11 R. fra registeret.
ReferencerSR-bilag 1951:0607. Årbog 1944-03. Årbog 1954-09. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1944 p.91. + Årbog 1954 p.133. (Prior) Flere mål, kildeliste. Målebrev 1867-02-26 fra København på 251,5 kls. Omb. 1877 på Refshaleøen med tilbygning af hytte på halvdækket. (Fred.) Omb. 1875-05-04 til 815 BRT, 589 NRT, 860 DWt, maskinen ombygget til høj- og lavtryk. Omb. 1877-04-07 hos B&W til 818 BRT, 592 NRT, 860 DWt. Omb. s.s. 1882-11-22 til 821 BRT, 578 NRT. Forlist 1908-11-27 på rejse fra Kristiansand til Stavanger ved stranding på Onglasskæret ved Jæderen pga. navigationsfejl, som kaptajn og styrmand dømtes for. (Flg.) 1907 har andre mål. (Mir.) (MunchausIII) p.152.
Tidligste år
 
1866 Seneste år
 
1909