Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJWL Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA / LST
BRT 180 NRT 112 DW 103 c. Klstr. 51,5
BT - NT - IMO 5608932 Byg.nr. -
Byg.år 1856 Værft Caird & Co. Afløb 1856-03-00. Bilbrev 1856-03-11. Byg.by Greenock Byg.land Skotland
Dimension 185 x 18 x 8 feet (psolar). 177 x 17,3 x 7,5 feet (kend.) 180,8 x 16,9 x 8,3 fod danske. Maskine Dampmaskine, 100 HK fra 2 maskiner fra værftet.
TeknikMat. klink af jern, fladt spejl, skarp glat stævn, 3 master, 1 dæk.
Person-infoKaptajn 1856-1859 N.F. Tofte. Kaptajn 1860-1865 Fr. Tofte. Kaptajn E.S.V. Steen, Ålborg.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til H.P. Prior, København. Solgt 1859-03-04 til H. Puggaard & Co., København. Solgt 1864-12-08 tilbage til H.P. Prior, København. Overdr. 1867-01-01 til DFDS, København. Rederi
før - efter
Udrangeret 1876. Oph. 1876-09-14 ved Refshaleøen.
ReferencerSR-bilag 1951:0607. PUG. Årbog 1942-01. Årbog 1944-03. H&S registr.-
Bemærkninger(SR-bilag 1951:0607) Oplysninger. (Flg.) 1871. (Fred.) (Prior) Forskellige mål anført. Oplysninger om ruter m.v. Benyttet 1864 til tropetransporter for regeringen. (MunchausIII) p.110. (BOG) Årbog 1942 p.8. + Årbog 1944 p.43 til 91.
Tidligste år
 
1856 Seneste år
 
1867