Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBQV Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 5,71 NRT 4,24 DW 1 + 2 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0019
Byg.år 1863 Værft Baumgarten & Burmeister (B&W) Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 31-2 x 8-5 x 3-7 fod (hovedd.) Maskine Dampmaskine 6 nHK - 20 iHK højtryksmaskine.
TeknikÅben dampbåd med skrue, bugserbåd, klink af jern, rundt spejl.
Person-infoKaptajn Frederik Ferdinand Poulsen.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Havnekaptajn E. Eskildsen, København. Rederi
før - efter
Solgt 1868-10-29 til bådfører Frederik Ferdinand Poulsen, København. Overt. 1870-02-20 ved sammenlægning af Det Forende Bugserselskab, København og senere endegyldigt solgt 1872 til samme. Solgt 1873-03-29 R. til Sverige.
ReferencerORG-N. SR-bilag 1951:0607. H&S registr.-
Bemærkninger(SR-bilag 1951:0607) + (Rosendahl-2) Note om bøder ved udførsel i 1873 pga. manglende udhugning af kendingsbogstaver. (Fred.) (Prior) Lød også navnet Dampskruebaad No. 2. Gik 1866 i fart på Silkeborg - Rye Mølle. (Schneider) 1871.
Tidligste år
 
1868 Seneste år
 
1873