Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NHDB / OZED Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA
BRT 1850 NRT 1036 DW 900 Klstr. -
BT - NT - IMO 5056303 Byg.nr. 0185
Byg.år 1928 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1928-10-20. Afleveret 1928-12-19. Bilbrev 1928-12-05. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 270 x 41 x 17 fod. 271,2 x 4,4 x 14,0 / 17,8 feet (kend.) Maskine Diesel 2200 iHK B&W motor. Ny 4350 iHK B&W motor instal. 1939.
TeknikFart 14,5 til 16,5 knob. 2 dæk, awningdæk typw. 282 køje-pax.
Person-infoKaptajn L.E. Christensen, fra nybygn., 1928-
Reg.by Århus Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Beslaglagt 1944-05-06 af Besættelsesmagten, ført til Kiel og næ. DRAGONIER. Tilbageleveret 1945-07-17 og næ. C.F. TIETGEN. Solgt 1969-12-02 R. til Poul Bergsøe & Søn A/S for oph.
ReferencerÅrbog 1982-06. REF-01-0139. HSM R-20. FEN-04-0433. REG-02-0442. H&S registr.H&S 1996:3185. SR-foto 2000:0057.
BemærkningerOptræder i Årbog 1982 p.104 + 112. (REF-01-0139) Skibet ombygget flere gange. (Fred.) Omb. 1939. Brændt 1940 og genopbygget. Omb. 1954 på B&W med forlængelse 32,8 feet ved en ny midtersektion indsat. Nye mål: 2781,55 BRT, 1580,26 NRT, 935 DWt. 308,9 x 41,1 x 21,6 feet (kend.) og 1050 pax. (H&S 1996:3185 = HSM R-20) Linjetegning. (H&S 1996:3185) HSM-karton: Konstruktionstegninger ca. 62 stk. Enkelt brev. (REG-02-0442) Yderligere data om ejerforhold.
Tidligste år
 
1928 Seneste år
 
1970
Reference : DFDS - motorskibet C.F. TIETGEN forlænget
Reference : 2-mastet Motorskib sejlet ned i Sundet af C.F. TIETGEN inat.
Reference : Foto af C.F. TIETGEN (II)
Reference : Foto af C.F. TIETGEN (II)
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet C.F. TIETGEN (II).