ID-nummer | 3602 |
Skibsnavn | C.F. TIETGEN (II) |
Kend.bogstav. | NHDB / OZED |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | PA |
BRT | 1850 |
NRT | 1036 |
DW | 900 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5056303 |
Byg.nr. | 0185 |
Byg.år | 1928 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1928-10-20. Afleveret 1928-12-19. Bilbrev 1928-12-05. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 270 x 41 x 17 fod. 271,2 x 4,4 x 14,0 / 17,8 feet (kend.) |
Maskine | Diesel 2200 iHK B&W motor. Ny 4350 iHK B&W motor instal. 1939. |
Teknik | Fart 14,5 til 16,5 knob. 2 dæk, awningdæk typw. 282 køje-pax. |
Person-info | Kaptajn L.E. Christensen, fra nybygn., 1928- |
Reg.by | Århus |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til DFDS, København. |
Rederi før - efter | Beslaglagt 1944-05-06 af Besættelsesmagten, ført til Kiel og næ. DRAGONIER. Tilbageleveret 1945-07-17 og næ. C.F. TIETGEN. Solgt 1969-12-02 R. til Poul Bergsøe & Søn A/S for oph. |
Referencer | ORG-N. Årbog 1982-06. REF-01-0139. HSM R-20. FEN-04-0433. REG-02-0442. |
H&S registr. | H&S 1996:3185. SR-foto 2000:0057. |
Bemærkninger | Optræder i Årbog 1982 p.104 + 112. (REF-01-0139) Skibet ombygget flere gange. (Fred.) Omb. 1939. Brændt 1940 og genopbygget. Omb. 1954 på B&W med forlængelse 32,8 feet ved en ny midtersektion indsat. Nye mål: 2781,55 BRT, 1580,26 NRT, 935 DWt. 308,9 x 41,1 x 21,6 feet (kend.) og 1050 pax. (H&S 1996:3185 = HSM R-20) Linjetegning. (H&S 1996:3185) HSM-karton: Konstruktionstegninger ca. 62 stk. Enkelt brev. (REG-02-0442) Yderligere data om ejerforhold. |
Tidligste år | 1928 |
Seneste år | 1970 |