Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OWIQ Sam-kode SAM-0611 Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA
BRT 5061 NRT 2460 DW 978 Klstr. -
BT - NT - IMO 5285461 Byg.nr. 0332
Byg.år 1957 Værft Helsingør Skibsværft & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1956-12-20 og navngivet af dronning Ingrid. Afleveret 1957-05-24. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 121,03 x 16,15 x 11 meter. 349,5 x 53,0 x 28,2 feet (LR) Maskine Diesel 8440 iHK B&W motor, værftets type.
TeknikFart 20,5 knob. 3 dæk, stabilasatorer, 394 køje-pax, 1006 dæks-pax.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til PRINSESSEN
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Næ. 1968-08-16 R. til PRINSESSEN. Solgt 1971 og næ. til PRINSESSAN.
ReferencerREF-01-0142. REF-02-0270. SR-bilag 1959:0627. REF-14-1338. DFDS småtryk. ORG-0. H&S registr.H&S 1996:3332.
BemærkningerSøsætningsmeddelelse. Aflevering og brochure for reklame med billeder. (H&S 1996:3332) Specifikationsbøger for skrog og maskine, generalarrangement m.m. arkiveret. (ELI) (Søulyk.) 1966 p.33: Kollision 1966-04-21 i Københavns Havn. (Søulyk.) 1968 p.30: Kollision 1968-03-16 i Oslo Havn. (Søulyk.) 1971 p.42: Grundstødt 1971-01-31 på Kullen. (Søulyk.) 1974 p.41: Kollision1974-01-21: I Oslofjorden. (Udklip) Fartøj, spec. + Personalia: Erik Olsen. Samt mange kartotekskort med avisnotitser.
Tidligste år
 
1957 Seneste år
 
1968
Reference : DFDS - motorskibet PRINSESSE MARGRETHE under bygning
Reference : A 21,5-knot Passenger Ship
Reference : Søsætningsmeddelelse
Reference : DFDS præsenterer m.s. PRINSESSE MARGRETHE
Reference : PRINSESSE MARGRETHE
Reference : Foto af PRINSESSE MARGRETHE (I)
Reference : Foto af PRINSESSE MARGRETHE (I)

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1957 - 1968 OWIQ B. til DFDS, København.
1968 - 1987 PRINSESSEN OWIQ B. til DFDS, København. næ. 1968-08-16 R. til PRINSESSEN.