Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYDD Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype BULK
BRT 3041 NRT 1598 DW 3825 / 3875 Klstr. -
BT - NT - IMO 5607734 Byg.nr. 0304
Byg.år 1951 Værft Helsingør Skibsværft & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1951-06-27. Afleveret 1951-09-21. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 91,14 x 13,6 x 6,6 meter. 302,8 x 44,6 x 24,3 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 1600 / 1800 iHK turbo-compoundmaskine værftets type. 2 kedler
TeknikFart 12 knob, selvtrimmende lastrum til kultransport, 1 dæk med løftet agterdæk, 4 luger, 4 stk. 3-tons bomme med dampspil.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Det Danske Kulkompagni, København. Rederi
før - efter
Forlist 1958-10-17 i Nordsøen efter sprunget læk.
ReferencerORG-N. SR-bilag 1952:0046. H&S registr.H&S 1996:3304.
Bemærkninger(SR-bilag 1952:0046) Søsætningsmeddelelse. Specifikationsbog for skrog og maskine. (Fred.) Forlist 1958-10-17 i Nordsøen ud forSpurn Head. Sprang læk under storm og sank. Besætning taget op af trawleren TRINIDAD. Kaptajnen omkom om bord afventende slæbebådshjælp, men sank inden. (H&S 1996:3304) Fotos arkiveret. (HSM-bladet) 1951: Gudmor Fru h.retssagfører Kjeld Rørdam. (FEN-10-1341) To beretninger om forliset.
Tidligste år
 
1951 Seneste år
 
1958
Reference : Nybygning til A/S Det danske Kulkompagni
Reference : Foto af TH. ADLER SVANHOLM