Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYMU Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 499 / 478 NRT 191 DW 960 / 925 Klstr. -
BT - NT - IMO 5618840 Byg.nr. 0552
Byg.år 1952 Værft Werft Nobiskrug GMBH. Afløb 1952-07-29. Afleveret 1952-09-00. Byg.by Rendsburg Byg.land Tyskland
Dimension 183,7 X 30,4 X 9,2 feet. og 183,7 x 30,3 x 12,4 feet (kend.) Maskine Diesel 900 iHK Atlas-MaK motor.
TeknikFart 11,5 knob. 1 dæk.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Otto Danielsen A/S, København. Otto L.E. Danielsen. Rederi
før - efter
Forlist 1954-04-17 efter minesprængning i Nordsøen ved Elbens munding.
ReferencerORG-N. SR-bilag 1952:1010. KSB-protokol-11+12. H&S registr.H&S 1996:1238. H&S 1996:1239.
Bemærkninger(SR-bilag 1952:1010) Afleveringsmeddelelse. (KSB-protokol-11) (KSB-protokol-12) OD Hovedbog med kontering. S. ETLY II i 1959 indsejler. Nybyg.nr. 97. (Fred.) Efter minesprængning 1954-04-17 taget på slæb, men sank undervejs til Weserkysten.
Tidligste år
 
1952 Seneste år
 
1954
Reference : Afleveringsmeddelelse for NELLY DANIELSEN + KETTY DANIELSEN
Reference : Hovedbog for Otto Danielsen fra januar 1953 til december 1959.
Reference : Hovedbog for Otto Danielsen fra april 1944 til december 1953.