Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Klipper Brugstype LST
BRT 963 / 975 NRT 921 DW 2100 depl. Klstr. -
BT - NT - IMO 1063557 Byg.nr. 0005
Byg.år 1870 Værft Konstrueret af Hercules Linton, Dumbarton, b. hos Scott & Linton Shipyard. Færdiggjort hos Denny & Bros. Afløb 1869-11-22. Afleveret 1870. Byg.by Dumbarton Byg.land Skotland
Dimension 212-5 x 36 x 21 feet, dybde 22-5 feet (fra REF-17-1518) Maskine Sejl. Fregatskibsrigning.
TeknikFart målt maks. 17,15 knob.
Person-info-
Reg.by London / Falmouth / London Reg.land England Omdøbt fra Omdøbt til -
Rederi John Willis med 5/8 og Robert Dunbar Willis med 3/8, London. Rederi
før - efter
Museumsskib i Greenwich fra 1957. Solgt 1895 og næ. til FERREIRA. Solgt 1922 og næ. til MARIA DO AMPARO. Solgt 1922 og igen næ. til CUTTY SARK.
ReferencerORG-N. REF-02-0207. REF-17-1518. H&S registr.SR-foto 1968:0916 m.fl. H&S 1950:3125.
Bemærkninger(REF-02-0207) Artikel i Søens Verden. (REF-17-1518) skibsoplysninger, tegninger og detaljer samt kort bibliografi samlet af Christian Nielsen. (JM) Museumsskib i Greenwich. Brændt under restaurering i 2007. Genopbygget i glasbur med tørlagt underdel. Åbnet 2012-04-25. (Mir.). () Radering af A. Elliott 1926.
Tidligste år
 
1870 Seneste år
 
2016>
Reference : Den sidste klipper
Reference : Skibsoplysninger og tegning af CUTTY SARK