ID-nummer | 3683 |
Skibsnavn | CUTTY SARK |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Klipper |
Brugstype | LST |
BRT | 963 / 975 |
NRT | 921 |
DW | 2100 depl. |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 1063557 |
Byg.nr. | 0005 |
Byg.år | 1870 |
Værft | Konstrueret af Hercules Linton, Dumbarton, b. hos Scott & Linton Shipyard. Færdiggjort hos Denny & Bros. Afløb 1869-11-22. Afleveret 1870. |
Byg.by | Dumbarton |
Byg.land | Skotland |
Dimension | 212-5 x 36 x 21 feet, dybde 22-5 feet (fra REF-17-1518) |
Maskine | Sejl. Fregatskibsrigning. |
Teknik | Fart målt maks. 17,15 knob. |
Person-info | - |
Reg.by | London / Falmouth / London |
Reg.land | England |
Omdøbt fra | |
Omdøbt til | - |
Rederi | John Willis med 5/8 og Robert Dunbar Willis med 3/8, London. |
Rederi før - efter | Museumsskib i Greenwich fra 1957. Solgt 1895 og næ. til FERREIRA. Solgt 1922 og næ. til MARIA DO AMPARO. Solgt 1922 og igen næ. til CUTTY SARK. |
Referencer | ORG-N. REF-02-0207. REF-17-1518. |
H&S registr. | SR-foto 1968:0916 m.fl. H&S 1950:3125. |
Bemærkninger | (REF-02-0207) Artikel i Søens Verden. (REF-17-1518) skibsoplysninger, tegninger og detaljer samt kort bibliografi samlet af Christian Nielsen. (JM) Museumsskib i Greenwich. Brændt under restaurering i 2007. Genopbygget i glasbur med tørlagt underdel. Åbnet 2012-04-25. (Mir.). () Radering af A. Elliott 1926. |
Tidligste år | 1870 |
Seneste år | 2016> |