Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYVE Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 4170 NRT 2296 DW 6625 Klstr. -
BT - NT - IMO 5212593 Byg.nr. 0725
Byg.år 1954 Værft B&W. Afløb 1954-09-08. Afleveret 1955-01-00. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 371,6 x 55,6 x 23,0 feet (kend.) Maskine Diesel 6750 iHK, 9-cyl. 2SA B&W motor type 962-VTF-115.
TeknikFart 17 knob. 2 dæk åben shelterdæk type. 10 pax. 4 lastrum, 5 luger, bomme for 5 og 25 tons.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til ÜCKERMARK (Ty.)
Rederi B. til Ove Skou A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 1964-11-06 R. til VEB Deutsche Seereederei Rostock og næ. til ÜCKERMARK (DDVD). Solgt 1977 til Dolphin Bay Shipping Co.Ltd., Piræus, og næ. til CEFALLONIAN GLORY (SZLC). Solgt 1982 og næ. til IONIAN GLORY. Oph. 1984-12-02 i Gadani Beach hos Abdul Aziz Noor Mohnd & Co.
ReferencerORG-N. SR-bilag 1955:0546. REF-16-1461. B&W K-079. B&W R-06. B&W R-13. B&W R-20. H&S registr.H&S 1996:2725.
Bemærkninger(SR-bilag 1955:0546) Søsætningsmeddelelse, gæsteliste. B&W nybygliste. (REF-16-1461) Artikel om stabelafløbningen. (H&S 1996:2725 = B&W K-079) Specifikationer for bygning af skrog og maskine. (B&W R-06) kapacitetsplan. (B&W R-13) Tegninger af udenbords klædning, hydrostatiske kurver, dokningsplan, bon jean kurver (Bonjean curves are a representation of the area of the transverse sections of a ship at successive waterlines. They are normally plotted as a fair curve on a profile of the ship), midtskibssektion, højtanke, profil og dæksplaner, generalarrangement i to blade, kapacitetsplan, tankrør, pejlrør m.v., linjetegning. (B&W R-20) Tegning af opstalt malerlinjer. (Mir.)
Tidligste år
 
1954 Seneste år
 
1984
Reference : Søsætningsmeddelelse
Reference : 3.500.000 Staal løb i Gaar af Stabelen
Reference : Foto af LOTTE SKOU (III)