ID-nummer | 3724 |
Skibsnavn | CERES II |
Kend.bogstav. | NWLC |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Skonnert 3-m. |
Brugstype | LST |
BRT | 346,89 |
NRT | 334 |
DW | - |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1862 |
Værft | Chatt & Co. |
Byg.by | Hylton, Durham |
Byg.land | England |
Dimension | 113,1 x 23,4 x 16,1 fod (hovedd.) |
Maskine | Sejl. Skonnertrigning. |
Teknik | Mat. kravel af eg, 1 dæk, 3 master, fladt spejl, bov med skæg. |
Person-info | Kaptajn Ander Bøye Christensen, Marstal, 1888-. Kaptajn Carl Joseph Emil Ørbeck, Korsør. Kaptajn Søren Mikkelsen, Fanø. |
Reg.by | Helsingør |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | ALIDA (Hol.) ex DORTHEA (UK) |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. som DORTHEA af Lynn, UK. Senere solgt til Delfzijl og næ. til ALIDA. Indfl. 1888 til Købmand W. Bille, Helsingør, og næ. til CERES II. |
Rederi før - efter | Kondemneret 1894-05-00 i Vlissingen efter havari. |
Referencer | ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1988:0318. |
Bemærkninger | (Rosendahl-2) p.89: Målt om 1893-03-28 og nyt bevis udstedt 1893-04-01. (StD-1) p.486 + (StD-3) p.306. (H&S 1988:0318) Målebrev og nationalitetscertifikat 1888. (Fred.manus) Afgik 1894-04-30 Antwerpen på rejse til Riga, grundstødte 1894-05-03 ved Scheldens udløb, blev kølsprængt, kom flot ved egen hjælp, mandskab nægtede at fortsætte, skibet slæbt til Vlissingen og kondemneret. Kaptajnen begik selvmord, men skylden var lodsens. |
Tidligste år | 1862 |
Seneste år | 1894 |