Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NWLC Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert 3-m. Brugstype LST
BRT 346,89 NRT 334 DW - Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1862 Værft Chatt & Co. Byg.by Hylton, Durham Byg.land England
Dimension 113,1 x 23,4 x 16,1 fod (hovedd.) Maskine Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 3 master, fladt spejl, bov med skæg.
Person-infoKaptajn Ander Bøye Christensen, Marstal, 1888-. Kaptajn Carl Joseph Emil Ørbeck, Korsør. Kaptajn Søren Mikkelsen, Fanø.
Reg.by Helsingør Reg.land Danmark Omdøbt fra ALIDA (Hol.) ex DORTHEA (UK) Omdøbt til -
Rederi B. som DORTHEA af Lynn, UK. Senere solgt til Delfzijl og næ. til ALIDA. Indfl. 1888 til Købmand W. Bille, Helsingør, og næ. til CERES II. Rederi
før - efter
Kondemneret 1894-05-00 i Vlissingen efter havari.
Referencer- H&S registr.H&S 1988:0318.
Bemærkninger(Rosendahl-2) p.89: Målt om 1893-03-28 og nyt bevis udstedt 1893-04-01. (StD-1) p.486 + (StD-3) p.306. (H&S 1988:0318) Målebrev og nationalitetscertifikat 1888. (Fred.manus) Afgik 1894-04-30 Antwerpen på rejse til Riga, grundstødte 1894-05-03 ved Scheldens udløb, blev kølsprængt, kom flot ved egen hjælp, mandskab nægtede at fortsætte, skibet slæbt til Vlissingen og kondemneret. Kaptajnen begik selvmord, men skylden var lodsens.
Tidligste år
 
1862 Seneste år
 
1894
Reference : Aflevering nybygning nr. 221 - Bøjekutter JENS SØRENSEN af København