Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. RMPT Sam-kode - Rig-Maskine Fuldskib 5-m. Brugstype LST
BRT 5081 NRT - DW 8000 Klstr. -
BT - NT - IMO 5618292 Byg.nr. 0179
Byg.år 1902 Værft Tecklenborg Shiffswerft. Afløb 1902-05-07. Afleveret 1902-07-00. Byg.by Geestemünde, Unterweser Byg.land Tyskland
Dimension Lpp. 124,3 m x Br. 16,3 m x 9,9 meter. Maskine Sejl. Fuldskibsrigning på 5 master med i alt 47 sejl på i alt 6.806 kvm. Stormasten 68 m høj.
TeknikMat. stål. Sejlskib.
Person-info-
Reg.by Hamborg Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Rederiet F. Laeisz, Hamburg. Rederi
før - efter
Forlist 1910 på rejse fra Hamburg til Valparaiso med stykgods. Kolliderede med S/S BRIGHTON i Kanalen og grundstødte under bjærgningsforsøg.
ReferencerORG-N. REF-02-0271. H&S registr.-
Bemærkninger(REF-02-0271) Artikel om matros der sejlede med skibet. (Mir.) Kolliderede 1910-11-06 med S/S BRIGHTON (B. 1903 i Dumbarton, IMO 1105654, til London, Brighton and South Coast Railway) ud for Beachy Head. Slæbebåde forsøgte bjærgning, men slæbetrossen brast i storm, og skibet drev på grund i Fan Bay / Crab Bay og blev slået til vrag E for Dover.
Tidligste år
 
1902 Seneste år
 
1910
Reference : Jeg stod til rors da PREUSSEN strandede