Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Fregatskib Brugstype LST
BRT - NRT - DW - Klstr. 280 / 370
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1780 Værft Grønlandske Handels Værft. Konstruktør Henrik Gerner. Skibsbygmester Erik Eskildsen. Bilbrev 1780-01-19. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 135 x 35-6,5 x 12-7 fod. Maskine Sejl. Fregatskibsrigning.
TeknikMat. kravel af træ, 3 master. 32 stk. kanoner. Ostindiefarer.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Overskattedirektionen, København. Skulle være solgt på auktion til Asiatisk Kompagni, København. Rederi
før - efter
Forlist 1780-02-27 ved brand i Københavns Havn.
ReferencerORG-N. SR-bilag 1955:0659. REF-06-0716. Årbog 1956-06. Årbog 1957-08. Årbog 1970-02. Årbog 1974-04 + 05. H&S registr.H&S 1960:0666.
Bemærkninger(SR-bilag 1955:0659) Inventarliste for styrmandens gods. Skibet brændte, inden det kom i brug. Det sad i februar 1780 fast i isen i Københavns Havn, og da ilden dagen efter nåede krudtkammeret, sprang skibet i luften. (BOG) Optræder i årbog 1956 p.148. (BOG) Optræder i årbog 1957 p.179-180 med galionsfigur samt oplysning om byggestedet var Østersøisk-guineisk Kompagnis plads. (Klem-1) p.174 + 182: Om bygningen. (Klem-2) p.74: bygget under Forordningen 1776. (BOG) Årbog 1970 p.50. (BOG) Årbog 1974 p.68 + 97. (TfS) 1830 pp. 386-388: Beretning om branden. Bl.a. gives navnene på de nærliggende andre skibe.
Tidligste år
 
1779 Seneste år
 
1780
Reference : Uddrag af inventarlisten for ostindiefareren DEN GODE HENSIGT 1780
Reference : Kopi af tegning af nathus fra